Akciózással nyitja az évet az Apple
Ismét akciózni kénytelen az Apple a második legnagyobb piacán, Kínában, ahol a cég régi-új riválisa, a Huawei egyre komolyabb ellenféllé válik.
Rövid promóciós időszak keretében több száz jüant enged az elérhető iPhone-kínálat szinte összes tagjának végfelhasználói árából az Apple Kínában. Az országban a helyi konkurensek, azok közül elsősorban a Huawei Technologies egyre intenzívebben szorítja a cupertinói cég nyakát, Kína márpedig továbbra is kulcsfontosságú piac az Apple számára, ahogy arra Tim Cook látogatásai során rendre igyekszik is felhívni a figyelmet.
Az újévi kínai promóció mindössze három napig, január 4-től 7-ig tart, ez idő alatt az iPhone 16 Pro és Pro Max modellek árából egységesen 500 jüant (átszámítva nagyjából 28 ezer forint), a sima 16 és 16 Plus modellekéből pedig 400 jüant (kb. 22 ezer forint) enged el központilag az Apple. A régebbi, iPhone 15-ös és 14-es széria tagjaira kisebb mértékű diszkont vonatkozik.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Az Apple kihívásait és az akciókra adott válaszokat a kínai piacon jól tükrözi, hogy a cég 2023 utolsó negyedévében minden versenytársánál több okostelefont adott el az országban, ám a tavalyi második negyedévben már kiesett a top5-ös eladási rangsorból.
A híresen lokálpatriota kínai piacon az akciók ellenére az Apple éppen csak meg tudta őrizni piaci pozícióját a tavalyi második félévben, miközben a hamvaiból feltámadt Huawei éves szinten mindenki másnál nagyobb mértékben (a harmadik negyedévben 42%-kal) tudta növelni eladásait.
Az akciózás ráadásul a Huaweitől sem áll távol, mely az év utolsó hétvégéjének óriási árleszállítással vágott neki Kínában, így voltak olyan csúcskategóriás termékek - köztük okostelefonok -, melyek árából 3000 jüant (kb 164 ezer forint) engedett a kínai gyártó.