Tízből hat szolgáltatói szerződés mellé készüléket is veszünk
Rendkívül népszerűek Magyarországon a mobilszolgáltatóktól, illetve általában véve a távközlési szolgáltatóktól igénybe vett kamatmentes részletfizetési lehetőségek, nem véletlenül. A konstrukciónak azonban van néhány kisebb-nagyobb buktatója is - ezekre hívja fel a figyelmet most a hatóság.
Karácsonyhoz közel a távközlési szolgáltatók webshopjaiban is aktívabban csilingel a kassza, ebben az időszakban az átlagosnál jóval többen vásárolnak új mobiltelefont vagy más, telekommunikációs szolgáltatás igénybe vételéhez használható készüléket. A cégek az ünnepi szezonban különböző kedvezményekkel próbálják a vásárlást ösztönözni, ezzel pedig összességében megteremteni az újabb, két évre szóló elköteleződést az ügyfelek részéről.
A készülékvásárlás különösen a kamatmentes részletekben történő fizetés bevezetése óta lett rendkívül kedvelt hazánkban, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint így ma például az új (vagy megújított) mobilszolgáltatási szerződések 60%-a készülékvásárlással egybekötve jön létre.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kamatmentes részletfizetés a legtöbb vásárló számára a banki hitelfelvétel, áruvásárlási kölcsönök igényléséhez képest jóval egyszerűbben igénybe vehető szolgáltatás, hiszen az operátorok többnyire saját belső minősítő rendszereikre támaszkodnak, nem szükséges sem munkáltatói sem jövedelemigazolást benyújtani, illetve nem néz utána a cég annak, hogy az ügyfélnek milyen más hiteltörlesztési kötelezettsége lehet.
Ez azonban könnyen csapdába csalhatja az előfizetőket, amire az NMHH külön felhívja a figyelmet, hiszen a szerződésből eredő szolgáltatási díjakat és a készülék részleteit szolgáltatótól függően együttesen minimum 6-22 hónapig folyamatosan fizetni kell majd. Előfordulhat olyan is, hogy a részletfizetés tovább tart, mint maga a határozott idejű szolgáltatási szerződés, vagyis annak lejártát követően akár egy-két évvel is tovább kell fizetni a készülékért.
A hatóság egyben arra is kitér, mi történik akkor, ha valaki a határozott idő előtt felmondja az előfizetői szerződést. Ez esetben a készülékkedvezményt és a tarifakedvezményt (ha volt) kell visszafizetni a szolgáltatónak, utóbbit visszamenőleg. Ha részletfizetés is kapcsolódott a szerződéshez, akkor ilyenkor a fennmaradó részletek jellemzően egyösszegben esedékessé válnak.