Könyváruházból autószalon: megjelentek az autók az Amazonon
A hét elején elindult az Egyesült Államokban az Amazon új, kifejezetten autóvásárlásra és lízingre specializálódott felülete, ahol egyelőre új Hyundai személygépkocsikhoz lehet hozzájutni.
Évtizedekkel ezelőtt online könyváruházként kezdte, a hét elejétől pedig immár személygépkocsit is lehet vásárolni az Amazonon, illetve annak speciális, erre a célra létrehozott felületén, az Amazon Auto-n. A cég egyelőre egyetlen automárkával, egyben régi partnerével, a Hyundai-jal indította el a pilot projektet, mely a várakozások szerint az autószalonnal szemben teljesen frusztrációmentes vásárlást ígér.
Az Amazon Auto felületén az Egyesült Államok 48 városában élő vásárlók kiválaszthatják a leendő gépkocsijukat, meghatározhatják annak bizonyos paramétereit (jellemzően szín és egyes extrák), majd a finanszíroztatás kiválasztása vagy az egyben történő kifizetést követően az autót a megadott időpontban felrendszámozva lehet átvenni a választott kereskedésben. A platformon keresztül a fentieken túl a régi autója beszámítását, felvásárlását is kérheti a tulajdonos.
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
A világ legnagyobb e-kereskedője a piactér-modellhez hasonlóan az autóvásárlásban csak közvetítő szerepet játszik, azaz a vevőt továbbra is a kereskedővel szerződnek. Ennek részben az az oka, hogy a kereskedők üzletét számos amerikai államban szigorúan védik a jogszabályok, ami leginkább a Tesla számára jelentett kihívást, mely direkt értékesítési modellben dolgozik az Egyesült Államokban.
Az Amazon és a Tesla üzleti döntését voltaképpen ugyanaz motiválta, a legtöbb felmérés ugyanis egybehangzóan azt mutatja, hogy az amerikaiak számára kész rémálom az autószalonokban az ügyintézés, melynek kötelező eleme a sokak számára kínos alkufolyamat és az értékesítők felől érkező folyamatos upselling-nyomás, azaz amikor az autó mellé minél több kiegészítőt vagy szolgáltatást próbálnak rásózni a vevőre.
Az e-kereskedő ígérete szerint a platformon keresztül elérhető autómárkák választéka rövidesen bővülni fog, ahogy azoknak a városoknak a listája is, ahol az autóvásárlás igénybe vehető. Végül pedig nem lenne Amazon az Amazon kuponok nélkül, így a leggyorsabb vevők, akik január 10-ig leadják a rendelésüket egy új Hyundai-ra, egy 2300 dollár (napi árfolyamon számítva körülbelül 900 ezer forint) értékű kupont kapnak ajándékba.