:

Szerző: Koi Tamás

2024. december 4. 09:08

Rég érkezett ilyen kevés panasz a távközlési cégekre

Csökkenni látszik a díjkorrekcióval, a téves számlázással és a strukturális átalakításokkal összefüggő problémák száma a hazai hírközlésben, és már nem is feltétlenül a Vodafone-hoz köthető a panaszok többsége.

Az előző évekhez, hónapokhoz képest meglehetősen eseménytelenül telt az élet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) tartozó Média- és Hírközlési Biztos hivatalában idén novemberben. A többnyire méltányossági panaszokkal foglalkozó és egyfajta mediátori szerepet betöltő hivatalhoz régóta nem érkezett olyan kevés panasz, mint az előző hónapban, illetve a hamarosan nevet váltó, korábban valóságos panaszözönt kapó Vodafone Magyarország ügyes-bajos dolgaival is kevesebben fordultak a biztoshoz.

A Média- és Hírközlési Biztos honlapja szerint idén novemberben mindössze 18 hírközlési témájú panasz érkezett a biztosi hivatalhoz, ami pont a fele a tavaly novemberi panaszos ügyeknek. A panaszok ezúttal is jellemzően a számlázási folyamatokhoz voltak köthetők, azaz nem megfelelő számlázást, számlafizetési problémákat és hasonló anomáliákat sérelmeztek.

angry_phone_user

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A beadványoknak ezúttal több mint 40%-a érintette a Vodafone Magyarország valamilyen ügymenetét vagy szolgáltatását, ami szintén jelentős csökkenés az egy évvel ezelőtti arányhoz képest, amikor tíz benyújtott panaszból kliencszer a 4iG Csoporthoz tartozó szolgáltató magatartását sérelmezték az ügyfelek.

Bár a biztos tájékoztatója erre nem tér ki, a Vodafone ügyfelei számára a különböző internetes felületeken, fórumokon olvasható, illetve a HWSW-hez is eljutó panaszok és észrevételek alapján most leginkább a megújuló tévészolgáltatás okoz némi bosszúságot.

A Vodafone TV helyébe lépő, később csoportszinten használt One TV-t szeptemberben indította útjára a szolgáltató, egyelőre bevallottan félig-meddig tesztüzemben, az előfizetőknek pedig a váltás részeként teljesen megújult kezelőfelülettel kell megbarátkozniuk, jóllehet a szolgáltatások tartalma elméletileg mindeközben nem változott.

A szolgáltatók a tárgyhónapban lezárt panaszügyek közel felében nyújtottak a panaszosoknak anyagi kompenzációt, emellett méltányos intézkedésként sor került fizetési haladék biztosítására, kötbérmentes szerződésmegszüntetésre. Ez ismételten arra irányítja a figyelmet, hogy vesztettnek tűnő ügyekben érdemes lehet a Média- és Hírközlési Biztoshoz fordulni segítségért, az ilyen eljárások ugyanis - hacsak nem az ügyfél súlyos gondatlanságának róható fel a probléma - többnyire az előfizető számára megnyugató(bb) véget érnek.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról