Új termékkörben töri le az árakat a Temu és a Shein
Miközben egyre több régióban próbálnak akár piacszabályozás útján megálljt parancsolni nekik, a Shein és a Temu újabb frontot nyit az európai és amerikai e-kereskedelemben.
Az egyre nagyobb európai és amerikai ellenállás dacára töretlenül növeli befolyását a régióban elérhető két legnagyobb kínai e-kereskedelmi piactér, a Shein és a Temu. A két webshop, melyek eleinte filléres kacatokkal és divatcikkekkel kezdték pályafutásukat, most új területre terjesztik ki hálójukat: az idei Black Friday hajrájára jelentősen erősödött az olcsó játékok és egyéb szezonális ajándékok értékesítése.
Az időzítés nem véletlen, a játékok ugyanis az ünnepi szezon legkeresettebb árucikkei, a szegmens összeladása pedig egyes becslések szerint tavaly megközelítette a 110 milliárd dollárt globálisan.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Shein-nél - mely filléres pólókkal és pulcsikkal robbant be a piacra - a játékok értékesítési volumene az elmúlt egy évben jelentős mértékben felfutott, ma pedig már ez a kategória az egyik legnagyobb mértékben növekvő terület az e-kereskedőnél. Hasonló a helyzet a Temunál is, mely ugyan konkrétumokat nem közölt a Reuters megkeresésére, azt ugyanakkor megerősítette a cég, hogy főként az új vásárlók körében egyre többen érdeklődnek a játékok iránt.
A jelenség meglehetősen baljós képet fest a szegmens szereplői, főként az eleve olcsó kínai import árura specializálódott játékboltok számára, az Egyesült Államokban azonban a nagyoknak egyelőre viszonylag kevés félni valójuk van, hiszen a játékaladások 70%-a az Amazon - Walmart - Target triumvirátusnál jelenik meg.
Az amerikaiak ezzel együtt is egyre inkább építik az ünnepi bevásárlásaikat az olcsó kínai webshopok kínálatára, a Kantar piackutató szerint az ünnepi szezonban vásárlók 13 százaléka tervez ajándékokat vásárolni a Temun, szemben a tavalyi 9 százalékkal.
A játékipar számára a kínai webshopokban megjelenő hamisított termékek komoly fejtörést okoznak. A jelenséget jól mutatja, hogy mind a Shein-en, mind a Temun elérhetők eredetiként jelölt Mattel-termékek, holott a játékgyártó nem partnere a kínaiaknak, disztribútorai számára pedig nem engedélyezi, hogy a Temun vagy a Shein-en keresztül értékesítsenek olyan licencelt játékokat, mint a Barbie-babák, az Uno kártyajátékok vagy éppen a Hot Wheels modellautók.