Letiltaná Ausztrália a 16 év alattiakat a közösségi médiáról
Eddig még nem volt hasonló az ausztrálok nemrég elfogadott törvényéhez, ami kvázi kitiltaná a 16 év alattiakat a közösségi oldalakról, de hogy a gyakorlatban ez miként néz majd ki, még senki nem tudja.
Keményebbet lépett Ausztrália a kiskorúak közösségimédia-használata ellen, mint eddig bármely más ország a világon: egy nemrég megszavazott törvénytervezet a fiatalkorúak mentális egészségére gyakorolt káros hatásokra hivatkozva megtiltja a 16 éven aluliak számára a közösségimédia-platformok használatát, ami a jövőben irányadó lehet más kormányzatok számára is. Ugyan egyes európai országok és az Egyesült Államok államai törvényben szabályozzák a közösségi médiára vonatkozó alsó korhatárt, de még egyik sem vezetett be végrehajtási rendszert a jogi kihívások miatt.
Az akadémikusok, politikusok és érdekvédelmi csoportok szerint azonban az intézkedés visszaüthet, mivel a tinédzsereket a sötét web felé terelheti, akik jobban elszigetelődhetnek a digitális térben. Kérdéses még az is, hogy a gyakorlatban miként fog működni a rendszer, az életkor igazolásához szükséges kérelmek miatt a közösségimédia-cégeknek még több személyes adatot kell majd bekérniük.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az online biztonságra vonatkozó módosító törvényjavaslat megtiltja a közösségi médiaplatformok számára, hogy 16 éven aluli felhasználók férhessenek hozzá szolgáltatásaikhoz. Ellenkező esetben akár 50 millió ausztrál dollár (32 millió USD) pénzbírságot kaphatnak a vállalatok, ha nem teszik meg a szükséges intézkedéseket.
A törvénytervezet azonban nem tartalmaz részleteket és nem konkretizálja, hogy milyen lépéseket kell tenniük ennek érdekében a techcégeknek, és a legtöbb életkor-hitelesítő rendszert csak 2025 közepén fogják elkezdeni alkalmazni a platformok, az Instagram már bejelentette saját megoldását. A törvény mindenesetre még 12 hónapig nem lép hatályba, addig van idejük felkészülni az üzemeltetőknek.
A törvényjavaslat azt sem nevesíti, hogy a jogszabály konkrétan mely cégekre vonatkozik majd, bár Michelle Rowland kommunikációs miniszter nyilatkozata alátámasztotta, hogy a Snapchat, a TikTok, az X, az Instagram, a Reddit és a Facebook valószínűleg érintettek lesznek, de a YouTube nem kerülhet rá a listára, mivel oktatási célokból fontos platformnak számít.