Tovább kalapálja a Google az európai keresőt
A keresőóriás ismét belenyúl fő termékébe, hogy egyensúlyba hozza működését az európai szabályoknak és a versenytársaknak való megfeleléssel járó kompromisszumokkal.
Újabb változtatásokat eszközöl a Google keresője működésében, miután a cégek arra panaszkodtak, hogy az előző módosítások alacsonyabb forgalmat eredményeztek számukra. Bár a változtatások közül több is az online utazási oldalak és összehasonlító szolgáltatások előnyére vált, a vállalkozások másik része állítása szerint érezhetően veszített forgalmából, és több légitársaság, szállodaüzemeltető és kiskereskedő már nehezebben éri el az ügyfeleket. A panaszosok szerint a közvetlen foglalásokkal kapcsolatos közvetlen kattintások száma 30%-kal csökkent az utóbbi időben.
A keresőóriás elmondása szerint az elmúlt évben számos változtatást hajtott végre a megfelelés érdekében, egyes funkciókat jelentősen átalakított, vagy teljesen eltávolított Európában. Ez magába foglal több mint 20 módosítást, például a dedikált egységek és formátumok bevezetését az összehasonlító oldalak kiemeléséhez a repülőjegyek, a szállodai opciók és a vásárlás tekintetében. A vállalat emellett csökkentette egyes kattintható térképeinek funkcionalitását.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A március óta Európában kötelezően alkalmazandó Digital Markets Actben (DMA) foglaltak alapján a keresőcégnek tilos saját termékeit és szolgáltatásait előnyben részesíteni platformján. A Google azóta próbálja kielégíteni az ár-összehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők felől érkező különböző igényeket. A Google jogi igazgatója kedden egy újabb bejegyzésben vázolta, hogy milyen változásokkal próbálnak ezúttal az érintettek kedvére tenni úgy, hogy közben a DMA által kitűzött célokat is sikerüljön teljesíteni.
A változtatások főleg arra irányulnak, hogy javuljon a különböző összehasonlító weboldal és a beszállítói weboldalak láthatósága, ennek érdekében új formátumokat és hirdetési egységeket vezet be a szolgáltatás. Az összehasonlító oldalak és a beszállítók több jellemzőt tüntethetnek fel a keresőben a webhelyeikről, például árakkal kapcsolatos információkat és képeket. A cég egy szűkebb felhasználói körben azt is méri, milyen hatásai lehetnek az ingyenes szállodai funkciók eltávolításának a Google Keresőből.
A Google március óta van az Európai Bizottság célkeresztjében: az Európai Bizottság nem egészen egy hónappal a benne foglaltak kötelező hatályúvá emelését követően vizsgálatot indított a DMA feltételezett megsértése miatt az Apple, az Alphabet/Google és a Meta ellen. A vizsgálatok az első próbatételei lehetnek annak, hogy a DMA-ban foglaltaknak mennyire tud a gyakorlatban érvényt szerezni az EU végrehajtó szerve. A Bizottság azt vizsgálja, hogy a Google a tilalom ellenére előnyben részesíti-e saját szolgáltatásait a Keresőben megjelent találatoknál.