Túlzottan optimisták a magyar webáruházak
A Temu-jelenség és az erősödő nemzetközi konkurencia dacára optimistán várják az idei év végét a magyar webshopok, derül ki egy friss felmérésből.
Talán nem volt még olyan nehéz éve a hazai e-kereskedelemnek, mint az idei, ennek ellenére a piaci szereplők többsége optimistán tekint az év végi eredményekre - többek között ez derül ki a Shoprenter által összeállított Nagy Webáruház Felmérésből.
A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház-tulajdonosok közreműködésével. A 17. alkalommal elkészült felmérésben 998 webáruház-tulajdonos vett részt, melyet ezúttal a Visa támogatásával végeztek.
A kutatás többek között választ próbál adni arra, hogy a csomagautomatás rendszerek miért dugulnak be most már szinte állandósult jelleggel periodikusan. . Az idei felmérés adatai szerint a webáruházak 73 százaléka kínál csomagautomatás átvételt, szemben a tavalyi 65 százalékkal. A csomagpontok aránya szintén nőtt, 70 százalékra a tavalyi 56 százalékról.
A csomagautomaták történelme egyébként évtizedes múltra tekint vissza hazánkban: 10 éve, 2014-ben jelentek meg Magyarországon először ezek a csomagokkal megpakolt szekrények, a Shoprenter első mérése pedig 2015-ben történt. Akkor még mindössze a webáruházak 12 százaléka kínált csomagautomatás átvételt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A kapacitásproblémák másik jelentős oka a külföldi piacterekkel és online platformokkal való együttműködések. Amikor ezek a cégek szerződést kötnek egy csomagautomata szolgáltatóval, a megugró rendelési volumen könnyen túlterheli a logisztikai rendszert. Ez különösen kritikus szezonális időszakokban vagy kedvezményes kampányok idején, amikor a rendelések száma jelentősen nő - vélik a Shoprenternél.
A magyar webshopoknak a logisztikai problémáknál volt nagyobb bajuk is idén, ugyanakkor a nemzetközi konkurencia erősödése (nemrég indult az Allegro Magyarországon) és a Temu-jelenség dacára a megkérdezett magyar webáruházak jelentős része optimistán tekint az idei évre:
a vállalkozások 78 százaléka számít bevételének valamilyen szintű növekedésére 2024-ben. Különösen figyelemre méltó, hogy ahhoz képest, hogy tavaly csupán 11 százalék gondolta úgy, hogy képes megduplázni a bevételét, idén viszont a válaszadó webáruházak több mint egynegyede (27%) várja, hogy legalább kétszeresére nőjön árbevétele. Az új, 2023-2024-ben indult webshopok különösen bizakodóak: 90 százalék vár növekedést, és minden negyedik új vállalkozás 150 százalékos bővülést remél az év végére.