Élesedett az Amazon fegyvere a Temu és a Shein ellen
Saját fegyverét fordítja a Temu és a Shein ellen az Amazon most indult új piactere, a Haul, ahol minden olcsóbb 20 dollárnál, cserébe hosszabb szállításra és kevesebb szolgáltatásra kell számítani.
A kínai kacatwebshopok nem csak a kisebb piaci szereplők, hanem az olyan óriáscégek, mint az Amazon számára is komoly fejfájást okoznak - a Temu és a Shein amerikai növekedése ráadásul nem látszik megállni vagy lassulni. A világ legnagyobb webáruháza ezért úgy döntött, saját fegyverüket fordítja a kínaiakkal szemben - megnyitotta kapuit a Haul.
A Haul az Amazon saját, vadonatúj piactere, mely pont azokat a filléres kacatokat árulja, mint a Temu vagy a Shein, olyannyira, hogy az ígéretek szerint minden árucikk vételára 20 dollár alatt marad. A piactér emellett gyakorlatilag a kínaiakat másolja az elrendezésben és a legtöbb vizuális elemben, illetve éppúgy mobilos használatra van kihegyezve, mint az ázsiai riválisok.
Az egyelőre az Egyesült Államokban működő webshop 25 dollár alatti vásárlásoknál négydolláros szállítási díjjal dolgozik, a szállítási határidő pedig egy-két hét, azaz jóval több, mint az Amazon saját vállalása, ugyanakkor nagyjából egyezik a kínai webshopok szállítási idejével.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az Amazon új piactere az eddigi legerősebb ellenlépése az amerikai multinak a piacot bedaráló kínai szereplőkkel szemben. A Temu globális térhódítása ijesztő mértékeket öltött az éve elejére, ami már számszerűsíthető is: március végére a piactér tulajdonosa, kínai PDD Holdings e-kereskedelmi csoport egy év alatt majdnem duplázta negyedéves bevételét.
A már 51 piacon jelen lévő Temu a növekedés korai szakaszában veszteségesen működött, de a PDD összesített nettó nyeresége 2023 utolsó negyedévében 23 milliárd jüanra jött ki, ami 146 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vállalat szerint a nyereséget a platformjain jelen lévő kereskedők által fizetett tranzakciós díjak és marketingdíjak lendítették meg.
A "Temu-jelenség" hazai webshopokat, külföldi webáruházakat, és a régiós nagyokat (eMAG, Alza) is nehéz helyzetbe hozza, számos általuk forgalmazott árucikk ugyanis a tapasztalatok szerint akár tizedannyiért is beszerezhető a Temun változatlan minőségben.