A Microsoft elnöke szerint nem szabad lebecsülni Kínát
Többet kéne látni Kínát belülről a nyugatnak, és akkor valószínűleg más véleménnyel lennének a helyi technológia fejlettségéről és az országban rejlő potenciálról - ezt nem egy helyi politikus mondta a minap, hanem Brad Smith, a Microsoft elnöke.
Nem kéne abba a hitbe ringatnia magát a nyugatnak, hogy Kína egy technológiai iparágát tekintve leszakadt vagy leszakadóban lévő ázsiai ország, közölte kedden a lisszaboni Web Summit alkalmával Brad Smith, a Microsoft kvázi második embere Satya Nadella után. A cég elnöke a CNBC-nek adott nyilatkozatában a sino-amerikai geopolitikai konfliktusokról beszélve utalt rá, hogy Kína okozott már komoly meglepetéseket a közelmúltban, és valószínűleg okoz is még jó párat a közeljövőben.
Ilyen meglepetés - vagy az amerikai exporttilalmi intézkedéseket szorgalmazó politikai erők számára inkább kisebbfajta sokk - volt, amikor a legnagyobb kínai technológiai multi, a Huawei Technologies tavaly év végén előállt egy olyan felsőkategóriás okostelefonnal, melyben a nagy teljesítményű rendszerprocesszor mellett 5G-s modem is volt. Mindezt úgy, hogy a készülékbe (Mate 60 Pro) az embargóknak megfelelően nem került amerikai, illetve szövetséges állam gyártójától származó komponens.
Smith részben erre reflektálva közölte, hogy Kína számos ponton nagyon közel került, illetve már fel is vette a fonalat technológiai versenyben a nyugati vetélytársakkal. A cégvezető szerint ezt csak azok gondolják másként, akik nem látták még saját szemükkel mostanság, hol tart a kínai gazdaság és a technológia.
Őszintén szólva, szerintem az egyik legnagyobb veszélyt az jelenti, hogy azok az emberek, akik nem járnak túl gyakran Kínában, túlságosan gyakran gondolják azt, hogy a kínaiak le vannak maradva. De ha odamész, le leszel nyűgözve a haladástól
-mondta Smith az interjúban.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Microsoft egyébként az egyik legrégebben jelen lévő amerikai multi Kínában - a cég 1992-ben nyitotta meg helyi képviseletét, egyben az országban üzemelteti az Egyesült Államokon kívül a legnagyobb kutatás-fejlesztési központját. A cég termékeit minden más amerikai technológiai vállalattal összehasonlítva több kínai entitás használja és ismeri.
Az ország politikai/gazdasági sajátosságai ugyanakkor egyedi megközelítést igényelnek minden nyugati technológiai multi részéről, de leginkább a technológiai cégek távolról sem dönthetnek szabadon arról, hogy mit visznek el a kínai piacra.
Amerikai technológiai cégként csak akkor tudunk Kínában üzletet csinálni, ha olyan szolgáltatást ajánlunk, amit a kínai kormányzat befogad, illetve az amerikai kormány megengedi számunkra, hogy azt Kínába vigyük
-szögezte le a cégvezető, aki hozzátette, hogy a nyugati nagyvállalatok kínai működését támogató adatközponti megoldások exportja jóval kevésbé bizonyul kemény diónak, mint a fogyasztói piacra pozícionált termékek értékesítése.