Nincs magyar a régió legmegbízhatóbb mobilszolgáltatói között
A magyar mobilszolgáltatók képviselői a szakpolitikusokkal egyetértésben többnyire rendre szeretik kiemelni, hogy a hazai mobiltávközlési hálózatok minősége kiemelkedő európai szinten. Bár egy ponton ez valószínűleg megállta a helyét, mára a régiós versenytársak behozták a lemaradásukat, sőt.
Lehet, hogy a mobiltávközlés európai viszonylatban nem a legolcsóbb Magyarországon, cserébe viszont hazánkban kapják az egyik legjobb minőségű szolgáltatást a pénzükért az előfizetők - hangoztatják előszeretettel az operátorok és a hazai szakpolitika/szabályozás teljes egyetértésben. Csakhogy egyes független tesztek szerint a régiós szereplők időközben elhúztak mellettünk, olyannyira, hogy az Opensignal minőségi mutatója (consistent quality, azaz CQ) alapján felállított legfrissebb sorrendben egyetlen magyar mobilszolgáltató sincs még csak dobogón sem a régióban.
Az Opensignal az Ookla-féle Speedtest.nethez hasonlóan nem saját maga méri meg a hálózatok képességeit, hanem kiosztja ezt a feladatot a felhasználóknak, akik így valós körülmények között, saját eszközeik segítségével kaphatnak képet - és szolgáltatnak adatot az Opensignalnak - arról, hogy az általuk választott szolgáltató mire képes az adott területen.
A szaknyelven crowdsourcingnak nevezett felmérések számos aspektus alapján értékelhetők, az Opensignal ezúttal a mobilhálózatok kvázi minőségére utaló CQ szerint osztályozta a kelet- és nyugat-európai szolgáltatókat, illetve a cégcsoportokat egyaránt. Ez a mutató nem a le- és feltöltési sávszélességet vizsgálja elsősorban, hanem hogy valós felhasználási szcenáriók (pl. videóhívások, közösségimédia-hálózatok használata stb.) során hogyan teljesítenek az egyes hálózatok.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Opensignal idén nyár végi adatokból származó analízise alapján a legjobb minőségű szolgáltatást egyértelműen a Deutsche Telekom csoport leányvállalatai nyújtják Európában, tíz vizsgált piacból hét országban - köztük Magyarországon is - a német multi érdekeltsége lett a listavezető ebben a metrikában.
Bár a Magyar Telekom számai valamelyest javultak az előző évi felméréssel összehasonlítva, a magyar operáció a házon belüli versenyben csak a hetedik helyen ért be - a listát a cseh T-Mobile vezeti és a meglehetősen hányattatott sorsú, éppen eladófélben lévő Telekom Romania zárja.
A Yettel és O2 márkanevű leányvállalatokkal jelen lévő PPF Csoporton belül a bolgár Yettel bizonyult a legmegbízhatóbbnak, a magyar sávszélesség-bajnok Yettel Magyarország pedig utolsóként zárta a sort - romló tendencia mellett, ráadásul mindezt úgy, hogy a cég éppen a vége felé jár egy jelentős hálózatmodernizációs etapnak.
A Vodafone Csoport cégei közti versenybe az Opensignal nem kvalifikálta a Vodafone Magyarországot, feltételezhetően azért, mert a vállalat tavaly év eleje óta a magyar 4iG Csoport többségi tulajdonában van és jövő januártól már a Vodafone nevet sem használja.
A régióban jelen lévő cégcsoportok közül az A1, az Orange és a Telemach esetében a bolgár, a szlovák és a horvát leányvállalatok nyerték a házi versenyt. A hat cégcsoport kombinált piacrészesedése a teljes szegmens mintegy 46%-ára terjed ki a GSMA Intelligence statisztikái alapján, ami az európai mobilpiac egyik versenyhátrányaként is emlegetett, rendkívül erős fragmentációjára utal az Opensignal szakértői szerint.