:

Szerző: Vörös Péter

2000. december 11. 10:03

A Matsushita/Panasonic újra belép az USA mobiltelefon piacra

A Matsushita Communication Industrial, Japán első számú mobiltelefon gyártója, azt tervezi, hogy a jövő év elején újra elindítja Panasonic mobiltelefonjait az Észak-Amerikai piacon. A mobiltelefonokat a Fülöp-szigetekről fogják szállítani, de az is lehetséges, hogy Mexikóban vagy Dél-Amerikában állítanak fel majd gyárat az igények kielégítésére.

A Matsushita/Panasonic 2005-re világ harmadik legnagyobb mobiltelefon gyártója kíván lenni, 15%-os globális piaci részesedéssel.

A Matsushita Communication 1998. márciusában állt le az analóg mobiltelefonok gyártásával a Georgia állambeli gyárában, miután nem bírták a versenyt a Motorola-val. A cég egyik amerikai leányvállalata, a Matsushita Mobile Communication Industrial végez kutatásokat a digitális mobiltelefonokat illetően.

A Dataquest piackutató cég adatai szerint a Matsushita Communication tavaly 15,6 millió mobiltelefont értékesített világszerte, ezzel az ötödik helyen állt, 5,5 %-os piaci részesedéssel. Ezzel a cég messze le van maradva az első helyezett Nokia-tól, amelynek piaci részesedése immár közel 1/3-os (ld. Charlie angyalai c. Nokia "reklámfilmet").

A Dataquest szerint tavaly a Nokia vezetett 27%-kal, a Motorola volt a második 17%-kal, míg az Ericsson a harmadik 11%-kal.

Az UBS Warburg Japan egyik vezető elemzője, Yoshiharu Izumi szerint a Matsushita Communication célkitűzése igen ambiciózus, mivel ez azt jelenti, hogy a jelenlegi termelést ötszörösére kell növelni. Izumi szerint a cégnek csökkentenie kell termelési költségeit és olyan termékeket kell gyártania, amelyek jobban kielégítik a regionális piacok igényeit.

a címlapról