A Matsushita/Panasonic újra belép az USA mobiltelefon piacra
A Matsushita/Panasonic 2005-re világ harmadik legnagyobb mobiltelefon gyártója kíván lenni, 15%-os globális piaci részesedéssel.
A Matsushita Communication 1998. márciusában állt le az analóg mobiltelefonok gyártásával a Georgia állambeli gyárában, miután nem bírták a versenyt a Motorola-val. A cég egyik amerikai leányvállalata, a Matsushita Mobile Communication Industrial végez kutatásokat a digitális mobiltelefonokat illetően.
A Dataquest piackutató cég adatai szerint a Matsushita Communication tavaly 15,6 millió mobiltelefont értékesített világszerte, ezzel az ötödik helyen állt, 5,5 %-os piaci részesedéssel. Ezzel a cég messze le van maradva az első helyezett Nokia-tól, amelynek piaci részesedése immár közel 1/3-os (ld. Charlie angyalai c. Nokia "reklámfilmet").
A Dataquest szerint tavaly a Nokia vezetett 27%-kal, a Motorola volt a második 17%-kal, míg az Ericsson a harmadik 11%-kal.
Az UBS Warburg Japan egyik vezető elemzője, Yoshiharu Izumi szerint a Matsushita Communication célkitűzése igen ambiciózus, mivel ez azt jelenti, hogy a jelenlegi termelést ötszörösére kell növelni. Izumi szerint a cégnek csökkentenie kell termelési költségeit és olyan termékeket kell gyártania, amelyek jobban kielégítik a regionális piacok igényeit.