:

Szerző: Koi Tamás

2024. október 30. 11:57

Lassan kezdi a pénznyomtatást a Google felhője

A nagy globális felhőszolgáltatók eddig jellemzően duopol mezőnyébe egyre komolyabb éket ver a Google, melynek felhős üzletága ma már nagyobb mértékben nő minden másnál.

A mesterséges intelligencia által fűtött adatközponti kapacitás-növekedésnek köszönhetően remekelt a Google felhős üzletága az idei harmadik negyedévben - derül ki az anyacég, az Alphabet tegnap este közzétett pénzügyi beszámolójából.

A júliustól szeptember végéig tartó pénzügyi időszakban az üzletághoz 11,35 milliárd dollárnyi árbevétel folyt be, 35%-kal több, mint egy évvel korábban, ezzel jelentős mértékben túlteljesítve az előzetes, 29%-ot váró elemzői konszenzust. A részleg eközben 1,947 milliárd dollárnyi nyereséget is termelt, szemben az egy évvel korábbi 266 millió dollárhoz képest.

A Google felhőszolgáltatásai egyébként először a tavalyi első negyedévben termeltek pénzt a cégnek, az árbevétel pedig az idei második negyedévben lépte át a lélektani tízmilliárd dolláros határt.

cloud_money

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az üzletág pozíciói a cégcsoporton belül ezzel valamelyest erősödtek (árbevétel-arányt tekintve 13% az egy évvel korábbi 11%-hoz képest), bár az Alphabet felhőszolgáltatásokból származó árbevétele még így is jelentősen elmarad a konkurenciához képest: a piac két régi motorosánál, az Amazonnál és a Microsoftnál a második negyedévben a bevétel 18%-át és 44%-át adta az AWS és az Azure portfólió.

Az Alphabet teljes árbevétele eközben a negyedévben meghaladta a 88 milliárd dollárt, ami 15%-os növekedést jelent éves szinten, a nettó nyereség pedig 19,7 milliárdról 26,3 milliárd dollárra nőtt.

Az árbevételhez továbbra is a keresőszolgáltatást is magába foglaló hirdetési részleg járult hozzá a legnagyobb mértékben, ez az üzletág 65,85 milliárd dollárt hozott a negyedéves időszakban a konyhára, jóllehet a növekedés valamelyest lassult a második negyedévhez képest.

a címlapról