AI-ügynököket kreálhatnak a Copilot üzleti ügyfelei
Cégen belüli feladatok automatizálására szánt, AI-alapú virtuális asszisztenseket készíthetnek nemsokára a Microsoft Copilot Studio felhasználói, amivel a Microsoft a Salesforce-nak visz be egy ütést.
A jövő hónaptól kezdve az igényeikre szabott egyedi AI-ügynököket kezdhetnek el készíteni a Microsoft ügyfelei, mely lépés követi a konkurens Salesforce szeptemberben bemutatott saját konfigurálható AI-eszközeinek bemutatását. A redmondiak szolgáltatása a kifejezetten a Copilot asszisztensek testreszabására és készítésére szolgáló Copilot Studio részeként érkezik a szélesebb felhasználói körhöz egy nyilvános előzetes keretén belül.
A szolgáltatás lényegében egy no-code kezelőfelületet biztosít, amivel nemsokára még több szervezet kezdhet el virtuális „munkatársként” funkcionáló ügynököket építeni egy sor feladat felügyelet nélküli automatizált végrehajtására. Az AI-ügynökök lényegében olyan nagy nyelvi és vizuális modelleken alapuló alkalmazások, amik a hagyományos automatizálási keretrendszerek lehetőségeit szélesítik ki az információk proaktív feldolgozásával.
A Microsoft ezen felül 10 új már készen használatba vehető autonóm ügynököt tesz elérhetővé a vállalati erőforrás-tervezési és ügyfélkapcsolat-kezelési alkalmazásokat tartalmazó Dynamics 365-ben csomagban, amit főleg értékesítési, szolgáltatási, pénzügyi és ellátási lánc csapatok hasznosíthatnak.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az ellátási láncban assisztáló AI-segéd a Microsoft szerint képes például minimálisra csökkenteni a költséges fennakadások előfordulását a teljesítmény autonóm nyomon követésével, a késések észlelésével, miközben emberi erőforrást szabadít fel.
Több iparági előrejelzés játszadozik a gondolattal, hogy a technológia által megvalósítható automatizáltság hosszabb távon komplett részlegeket válthat ki a munkahelyeken. A redmondiak főleg hatékonyságnövelő eszközként mutatják be a Copilot Studiót, amelynek köszönhetően a munkatársak az összetettebb feladatokra koncentrálhatnak, vagy több másfajta jellegű munkát végezhetnek el.
A megosztott statisztikák szerint a Honeywell a Copilot használatával 187 teljes munkaidős alkalmazottal egyenértékű termelékenységnövekedést tapasztalt, melynek kapcsán felmerül a kérdés, hogy ezek az eszközök valóban a dolgozók termelékenységének javítását vagy a munkaerőállomány csökkentését szolgálják-e. A házon belül végzett tesztek során a Microsoft továbbá úgy találta, hogy értékesítési csapata 9,4 százalékkal magasabb eladónkénti bevételt ért el, és 20 százalékkal több üzletet kötött a Copilot használatával. Természetesen ezeket a számokat jobb fenntartással kezelni.
A verseny egyre kiélezettebb az AI-ügynökök terén, ami láthatóan az új buzzword: múlt hónapban a Dreamforce éves bemutatóján a Salesforce bemutatta az Agentforce nevű új platformot, amely lehetővé teszi a vállalati szervezetek számára, hogy saját AI-ügynököket készítsenek. A Microsoft és a Salesforce kapcsolata már egyébként is terhelt: a Salesforce vezérigazgatója, Marc Benioff egyszer felszólította az európai szabályozó hatóságokat, hogy vizsgálják ki a Microsoft LinkedIn-vásárlási ügyletét, mivel az sértheti a versenyszabályokat.