Már telefonszámot is meg kell adni az európai App Store-ban
Akik az alkalmazásukat az Európai Unióban szeretnék terjeszteni, és bevételük is keletkezik azon keresztül, kénytelenek lesznek további elérhetőségeket megadni.
Érvénybe lépett az Apple által augusztusban bejelentett szabály az App Store felhasználási feltételeiben, mely arra utasítja az Európai Unió területén élő alkalmazásfejlesztőket, hogy az alkalmazásboltnak benyújtott appoknál további kereskedői adatokat tüntessenek fel. A fejlesztők február 17-ig kapnak határidőt az információk pótlására, máskülönben a hiányos kitöltés miatt eltávolíthatják alkalmazásukat a digitális boltból.
Mindez a digitális szolgáltatások működését szabályozó jogszabály, az átláthatóság növelését célzó Digital Services Actnek (DSA) való megfelelés miatt van, mely előírja az Apple számára, hogy ellenőrizze és tüntesse fel a kereskedők elérhetőségeit az App Store-ban. Az egyéni fejlesztők esetében címet, telefonszámot és e-mailt is meg kell adni, a szervezeteknek pedig csak a telefonszám és az e-mail cím megadása szükséges.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az adatok valódiságának ellenőrzése után a cégnek közzé kell tennie ezeket az információkat az adott alkalmazás termékoldalán, amiket a felhasználók utána közvetlenül az egyes alkalmazások leírása alatt láthatnak majd.
A fejlesztőknek tehát fel kell mérniük, hogy az uniós jog szempontjából kereskedőnek számítanak-e, és vállalják a termékeik vagy szolgáltatásaik uniós jog szerinti megfelelőségét. Kereskedőnek számít mindenki, aki bevételt szerez az alkalmazáson keresztül, ez nem csak az App Store értékesítésekből származó bevételt foglalja magába, de az alkalmazáson belüli vásárlásokat és hirdetéseket is. Lényegében akik ingyenes appokat terjesztenek hirdetések nélkül, nekik nincs további dolguk.