Elérhetővé vált a Unity 6
A játékmotor legújabb verziója jelzi az alapokhoz való visszatérést, és a sokat vitatott runtime modellt is mellőzi.
Már majdnem 20 éve, hogy a Unity játékmotor elérhetővé vált a fejlesztők számára és demokratizálni kezdte a játékfejlesztést, és egy évtizede, hogy 2015-ben megjelent a Unity 5 motor. Utána a gyártó átállt az éves frissítésekre (Unity 2017, Unity 2018), ezt sort töri meg most a Unity 6, ami az előzetes bejelentésnek megfelelően október 17. óta érhető el a fejlesztők számára. A motor új kiadása sokak szerint a vitatott Runtime Fee által megtépázott renoméjú cég újabb lépése arra, hogy visszanyerje a közösség bizalmát.
Ugyan a Unity megbánást tanúsítva a fejlesztői közösség felé visszatáncolt a runtime modellt övező felháborodás után, az utóbbi években amúgyis erodálódó bizalmat nehéz lesz visszaállítania. Ezután a vállalaton belül is változások mentek végbe, több mint 1800 főt építettek le, miután John Riccitiello vezérigazgató távozott a cégtől.
A lengyelek az új németek A lengyel informatikát már nyugati mércével kell nézni, mi is így tettünk az 52. kraftie adásban.
Az új vezérigazgató, Matthew Bromberg szeptemberben már bejelentette hivatalosan is, hogy elengedik Runtime Fee koncepcióját, ami a telepítések utáni fizetésen alapult, és aránytalan terhet rótt volna a kisebb fejlesztőkre. A játékmotort így ismét előfizetéses modellben lehet elérni, ezt az alapokhoz való visszatérést jelzi a Unity 6 márkajelzése is.
Ryan Ellis, a Unity termékért felelős alelnöke szerint a Unity 6 a stabilitásra és teljesítményre fókuszál, miközben javultak a grafikai képességek. A motor számos új funkciót kínál, többek közt a testreszabható grafikai megjelenítést, a gyorsított multiplayer fejlesztést és a webböngészőkre optimalizált játékok készítéséhez szükséges eszközöket, beleértve az új WebGPU háttérrendszert. A GPU Resident Drawer lehetővé teszi, hogy a korábban a CPU-n futott munka offloadolva legyen a GPU-ra, ezzel azonnali teljesítménynövekedést biztosítva. Kapott emellett AI-alapú eszközöket, például a Sentis-t, ami lehetővé teszi a különféle AI-modellek játékokban való használatát bármilyen eszközön.
Már azt is tudni, hogy a Unity 6 alapképességeire építkező Unity 6.1-es verzió 2025 áprilisban érkezik, és támogatni fogja a foldable típusú, valamint nagyobb méretű kijelzőket, és a késleltetett renderelést a GPU Resident Drawerben.