Elérhetővé vált a Unity 6
A játékmotor legújabb verziója jelzi az alapokhoz való visszatérést, és a sokat vitatott runtime modellt is mellőzi.
Már majdnem 20 éve, hogy a Unity játékmotor elérhetővé vált a fejlesztők számára és demokratizálni kezdte a játékfejlesztést, és egy évtizede, hogy 2015-ben megjelent a Unity 5 motor. Utána a gyártó átállt az éves frissítésekre (Unity 2017, Unity 2018), ezt sort töri meg most a Unity 6, ami az előzetes bejelentésnek megfelelően október 17. óta érhető el a fejlesztők számára. A motor új kiadása sokak szerint a vitatott Runtime Fee által megtépázott renoméjú cég újabb lépése arra, hogy visszanyerje a közösség bizalmát.
Ugyan a Unity megbánást tanúsítva a fejlesztői közösség felé visszatáncolt a runtime modellt övező felháborodás után, az utóbbi években amúgyis erodálódó bizalmat nehéz lesz visszaállítania. Ezután a vállalaton belül is változások mentek végbe, több mint 1800 főt építettek le, miután John Riccitiello vezérigazgató távozott a cégtől.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új vezérigazgató, Matthew Bromberg szeptemberben már bejelentette hivatalosan is, hogy elengedik Runtime Fee koncepcióját, ami a telepítések utáni fizetésen alapult, és aránytalan terhet rótt volna a kisebb fejlesztőkre. A játékmotort így ismét előfizetéses modellben lehet elérni, ezt az alapokhoz való visszatérést jelzi a Unity 6 márkajelzése is.
Ryan Ellis, a Unity termékért felelős alelnöke szerint a Unity 6 a stabilitásra és teljesítményre fókuszál, miközben javultak a grafikai képességek. A motor számos új funkciót kínál, többek közt a testreszabható grafikai megjelenítést, a gyorsított multiplayer fejlesztést és a webböngészőkre optimalizált játékok készítéséhez szükséges eszközöket, beleértve az új WebGPU háttérrendszert. A GPU Resident Drawer lehetővé teszi, hogy a korábban a CPU-n futott munka offloadolva legyen a GPU-ra, ezzel azonnali teljesítménynövekedést biztosítva. Kapott emellett AI-alapú eszközöket, például a Sentis-t, ami lehetővé teszi a különféle AI-modellek játékokban való használatát bármilyen eszközön.
Már azt is tudni, hogy a Unity 6 alapképességeire építkező Unity 6.1-es verzió 2025 áprilisban érkezik, és támogatni fogja a foldable típusú, valamint nagyobb méretű kijelzőket, és a késleltetett renderelést a GPU Resident Drawerben.