:

Szerző: Koi Tamás

2024. október 14. 10:59

A hatóság újra nekifut a mobiltarifa-összehasonlítónak

A mobilos díjcsomagok összehasonlítása embert próbáló feladat egy átlagelőfizető számára - a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság több mint tíz éve létrehozta ezért az átlagos havi költség-értéket, azaz az ÁHK-t, mely mostanra már használhatóvá is vált.

Ha ma megállítunk az utcán tíz embert, és megkérdezzük tőlük, mi az az ÁHK, kilenc valószínűleg tanácstalanul hümmögne legfeljebb - pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csaknem tíz éve azért hozta létre az ún. átlagos havi költség-indexet, hogy a telekommunikációs piacon utat mutasson az átlagembernek, hogy hol veheti igénybe a számára legkedvezőbb feltételekkel a távközlési szolgáltatásokat.

Tegyük hozzá, az ÁHK majd egy évtizeden keresztül teljességgel alkalmatlannak tűnt különösen a mobilos tarifák összehasonlítására, a hatóság azonban most alaposan átgyúrta a szolgáltatást. 

smartphone_hand

Kollektív sárfürdő egy kiszivárgott fejvadász db-ben

Tanmese egy Temuról rendelt fejvadász cégről és a hazai IT morális talapzatról lelépő, elit öngyilkos alakulatáról.

Kollektív sárfürdő egy kiszivárgott fejvadász db-ben Tanmese egy Temuról rendelt fejvadász cégről és a hazai IT morális talapzatról lelépő, elit öngyilkos alakulatáról.

A tarifák ezentúl már nem egy-egy statikus táblában jelennek meg szolgáltatónként külön aloldalakon, hanem egy, a hatóság által létrehozott kalkulátor segíti az összehasonlítást. Ebben mindenki kiválaszthatja, hogy milyen elvárásai vannak: nagyságrendileg mennyit tervez telefonálni, hány SMS-t szeretne küldeni, mekkora adatigénye van egy hónapban, illetve vállalna-e az előfizetői szerződésben hűségidőt vagy elektronikus számlázást és fizetést.

Ez alapján az oldal a megadott fogyasztói elvárásoknak megfelelő legkedvezőbb ÁHK-értékű díjcsomagokat mutatja meg, a korábbiaktól eltérően most már minden jelentős mobilszolgáltató díjcsomagjait egy helyen, a várható havi költségeik szerint rangsorolva.

A feltöltőkártyás mobiltelefon- és a vezetékestelefon-szolgáltatások ÁHK-értékeinek megjelenítése is megújult, azonban mivel ez a két szegmens nagyon jól körülhatárolható fogyasztói igényeket szolgál ki, és a költségek meghatározása is lényegesen egyszerűbb, itt megmaradt a korábbi átlagos fogyasztói kosár alkalmazása.

A szolgáltatás az alábbi weboldalon keresztül érhető el.

a címlapról