Egyszerűbb lesz Xbox játékokat vásárolni Androidon
Már akcióba is lendül a Microsoft, miután a bíróság kimondta, hogy a Google androidos alkalmazásboltja illegális monopólium.
Hamarosan jelentős frissítést ad ki a Microsoft az Xbox mobilalkalmazáshoz Androidon, melynek köszönhetően az amerikai felhasználók a következő hónaptól kezdve Xbox-játékokat vásárolhatnak közvetlenül a mobileszközükön.
A lépés előzménye, hogy hétfőn megszülettek azok a kötelező érvényű bírói előírások, melyek révén gyökeresen át kell alakítania a Google-nek az Android ökoszisztéma alkalmazás-disztribúcióját. Mivel a bíróság úgy ítélte meg, hogy a Google androidos alkalmazásboltja illegális monopólium, így egyebek mellett főbb tiltásokat és kötelezettségeket fogalmazott meg a következő három évre, melyeknek egységesen november 1-től kell megfelelnie a Google-nek.
Többek közt előírás, hogy a cég nem fizethet azért a fejlesztőknek, hogy a Play Store-t bármilyen exkluzivitásban részesítsék, és nem kötelezheti a fejlesztőket arra, hogy a Google Play számlázási szolgáltatását használják a tranzakciók során. Az esküdtszék ugyanis megállapította, hogy a Google illegálisan kapcsolta össze fizetési rendszerét az alkalmazásboltjával.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Sarah Bond, az Xbox elnöke üdvözölte a fejleményeket, és hozzátette, hogy a bíróság döntése, amely megnyitja a Google mobiláruházát az Egyesült Államokban, nagyobb választékot és rugalmasságot tesz lehetővé. Az Xbox áruház vásárlási támogatása közvetlenül az Android mobilalkalmazásban lehetővé teszi a Microsoft számára, hogy szabadon értékesítsen Xbox-játékokat Android-eszközökön, az Xbox Cloud Gaming integrált funkcióival pedig az emberek a vásárlás után azonnal streamelhetik a játékokat a készülékeikre.
A Microsoft ezen felül dolgozik egy böngészőalapú Xbox mobiláruházon is, amiről már jó ideje beszélnek. Több éve lehet tudni róla, hogy a Microsoft kifejezetten mobiljátékok értékesítésére indítana saját piacteret, ami közvetlenül versenybe hozná a Google-lel és az Apple-lel. A vállalat eleinte saját fejlesztésű programjaival tölti fel az áruház könyvtárát, köztük olyan sikercímekkel, mint a Candy Crush, a Minecraft és a Call of Duty: Mobile.
Mindezt webes kliensen keresztül, így eszköztől, régiótól függetlenül elérhetők lesznek a programok, amellyel egyben a „zárt ökoszisztémájú áruházak irányelveitől” is sikerül mentesülni – utalt az elnök minden bizonnyal az App Store-ra. A kínálat később fog bővülni más kiadók és partnerek játékaival, hogy egy "valódi, keresztplatformos játékközpontú mobilélményt" sikerüljön megvalósítani, fogalmaz a Microsoft. Ennek indulását eredetileg júliusra tervezte a cég, de még várat magára.