Lassan visszatér az élet az európai e-kereskedelembe
Idén visszatérhet a növekedési pályára az európai e-kereskedelmi szektor, de a koronavírus-járvány elejét jellemző óriási növekedés egyelőre csak álom marad.
Az európai e-kereskedők számára már látható a fény az alagút végén, dacára annak, hogy a szektor szereplőinek minden eddiginél erősebb konkurensekkel kellett számolniuk idén. Az Ecommerce Europe nevű szakmai szervezet most publikált felmérése szerint idén végre növekedhet a terület.
A szakmai szövetség 38 európai piacra kiterjedő kutatása szerint a régiós e-kereskedelem idei bevétele elérheti a 958 milliárd eurót, ami 8%-os növekedést jelent a tavalyi szinthez képest - reálértéken, azaz az inflációs hatást is belekalkulálva a képletbe azonban csak 5% körül várható bővülés.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az elmúlt években nem csak az európai, hanem más régiós kereskedőket is sokkolta az inflációs hatás, mely a Temuhoz hasonló, olcsó termékek dömpingjét kínáló kínai webáruházak villámgyors térnyerését hozta magával.
A "Temu-jelenséggel" a szakmai szervezeteken túl egyre több országban - köztük Magyarországon is - már kormányzati szinten foglalkoznak, mivel a kínai webshop a lokális versenytársak panaszai szerint a helyi jogszabályok egy részét figyelmen kívül hagyja.
A webshopot üzemeltető PDD Holdings szerint a cég mindenben megfelel a helyi szabályozásnak, illetve a támogatja a helyi piaci szereplőket azzal, hogy megnyitja előttük a piacterét.