Megint tévesen csapolhatják az Apple-felhasználókat
Október elsején megismétlődött a júniusi fiaskó, ami ezúttal nemzetközi ügynek tűnik: több mint 20 országban tapasztalták a levonásokat, nem csak Magyarországon.
Június végén több Apple-felhasználó számláját is jogosulatlanul terhelték meg, jellemzően kisebb, pár száz vagy pár ezer forintos tételekkel, ugyanakkor mivel ezek esetenként ismétlődtek, így volt, akitől több ezer, netán tízezer forintnyi összeget emeltek le rövid idő alatt. A banki konszenzus szerint nem kibertámadás, hanem az Apple rendszereiben fellépő technikai hiba miatt keletkeztek a jogosulatlan terhelések.
Október elsején azonban ismét megismétlődött a probléma, számos magyar felhasználó panaszkodott arra, hogy vásárlás nélkül terhelték meg a kártyáját. A Magyar Nemzeti Bank délután közleményben tudatta, hogy értesült az ismételt fizetési problémáról, ennek nyomán felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére.
Az MNB szerint elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon jóval kevesebb ügyfelet érint az aktuális fennakadás hazánkban, mivel a „bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült a helyzetre”, és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében.
A Magyar Bankszövetség délután kiadott közleménye szerint szeptember 30-án éjszaka az Apple alkalmazásboltjának (Apple Store) technikai hibája miatt ismét olyan tételeket sikerült foglalni, amelyeket korábban már befoglaltak, de pénzügyileg még nem lettek rendezve.
Azaz az Apple a fennálló előfizetések aktuális havi tételeinek beszedését egyes esetekben duplán kezdeményezte.
A hiba a Bankszövetség információi szerint nemzetközi probléma, mintegy 20 ország kártyabirtokosait érinti.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az érintett magyar kártyabirtokosok ennek kapcsán találkozhatnak fennálló előfizetéseikhez kapcsolódóan átmenetileg duplán befoglalt tételekkel, melyek pénzügyi rendezése azonban egyszer sem történt meg.
Néhány nap múlva ügyfélként is javasolt visszaellenőrizni a számlatörténetben a fennálló szerződés szerinti összeg pontos teljesítését. Ha bármilyen eltérést tapasztalnak, jelezzék majd ezt a bank ügyfélszolgálatán - javasolják.
A júniusi eset során mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint kétmilliárd forint értékben az MNB tudomása szerint. A pénzintézeteket felügyelő szerv közölte, hogy a jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár, utána a bankok elindították a visszatérítési folyamatokat, a legtöbb kárt egy héten belül sikerült rendezni.