:

Szerző: Koi Tamás

2024. szeptember 24. 13:27

Jöhetnek az eseményfókuszú mobil adatjegyek

A fizetős tömegrendezvények a jövőben új monetizációs lehetőséget biztosíthatnak a mobilszolgáltatók számára - a Singtel erre építette új szolgáltatását a hétvégi Formula 1-es szingapúri nagydíj alkalmával.

A fizetős tömegrendezvényekre, így többek között koncertekre vagy sporteseményekre látogató nézők számára manapság kevés annál bosszantóbb jelenség létezik, mint amikor a mobilos infrastruktúra használhatatlanná válik a helyszínen, függetlenül attól, hogy ilyen helyzetben valaki éppen az élményeit osztaná meg, a barátait keresné a tömegben vagy éppen taxit próbálna hívni.

Erre a problémára alapesetben még a jelentős kapacitástöbbletet hozó 5G-s hálózatok is csak korlátozottan jelentenek gyógyírt, a szabvánnyal érkező új technológiák azonban egyre hatékonyabb megoldást jelenthetnek a tömegrendezvényeken jelentkező forgalmi dugókra, egyben monetizációs lehetőséget is kínálnak a hálózatüzemeltetők számára.

f1_singapore

Így segít a Lenovo felkészülni NIS2-re (x)

Az érintettek számára ajánlott Thinkshield rendszer háromszintű védelmet nyújt.

Így segít a Lenovo felkészülni NIS2-re (x) Az érintettek számára ajánlott Thinkshield rendszer háromszintű védelmet nyújt.

Erre jó példa a Singtel és az Ericsson legutóbbi együttműködése, mely a  múlt hétvégi F1-es szingapúri nagydíj helyszínén, a városállam Marina Bay zónájában kínált prioritásos adatforgalmat minden típusú applikáció számára 5G-n keresztül, a svéd gyártó automated radio resource partitioning (ARRP) technológiája segítségével.

Az ARRP az 5G szabvánnyal érkezett hálózati szeletelést valósítja meg lényegében egy dinamikus erőforrás-elosztási algoritmussal kiegészítve, mely az Ericsson szerint kiküszöböli a hálózati szeletek alul- vagy túltervezésével járó problémákat, illetve megszünteti a hálózatok teljesítményproblémáit.

Már azok számára, akik hajlandók ezért a priorizált hozzáférésért némi díjat kifizetni.


A Singtelnél a három napra szóló, priorizált 5G-s adatjegyért például 5 szingapúri dollárt, azaz átszámítva nagyjából 1375 forintot kellett fizetniük a mobilszolgáltató előfizetőinek, ami igazán baráti összeg, legalábbis ahhoz képest, hogy a jegyárak ennek nagyjából a százszorosáról indultak.

A mobilszolgáltató szerint cserébe az előfizető gondtalanul streamelhette az élőképet mobilneten, kedvére feltölthette az előtte elhúzó autókról készült videókat a különböző közösségi platformokra, illetve eséllyel hívhatott magának egy Ubert, miután Kylie Minogue leintette a versenyt a kockás zászlóval.

a címlapról