:

Szerző: Koi Tamás

2024. szeptember 13. 11:26

Teljesen elkaszálta sokat vitatott jutalékrendszerét a Unity

Teljesen kivezeti egy évvel ezelőtt óriási tiltakozást kiváltó jutalékrendszerét a Unity játékengine-t gondozó, hasonló nevű cég. A társaság a runtime fee tavaly őszi bevezetését követően egyik pofont kapta a másik után, hiába kért bocsánatot és igyekezett gyorsan puhítani a feltételeken.

Tokkal-vonóval együtt kukázza az éppen egy évvel ezelőtt bevezetett, majd szinte azonnal átalakított jutalékrendszerét az azonos nevű játékengine-t birtokló Unity. A runtime fee tavalyi bevezetése óriási felzúdulást váltott ki a fejlesztői közösségben, mely a céget alapjaiban rengette meg.

A Unity éppen 2023. szeptember 14-én jelentette be, hogy bevezeti az ún. Unity Runtime Fee díjat, ami lényegében minden fejlesztőt, de eltérő mértékben terhelt volna, méghozzá a játékok utáni letöltéseket és bevételeket alapul véve.

A főként az indie fejlesztőket roppant kellemetlenül érintő változtatás pillanatok alatt kiverte a biztosítékot az iparágban: az ügy egy ponton odáig fajult, hogy a cég munkatársai halálos fenyegetéseket kaptak, ezért két irodát ideiglenesen be is zárt a vállalat a dolgozók biztonsága érdekében. Mindeközben a független fejlesztők, kis stúdiók sorra jelentették be, hogy a cégbe vetett bizalmukat elveszítve új engine után néznek, vállalva az ezzel járó esetleges hátrányokat is.

game_developer

HP Wolf Pro Security: Láthatatlan védelmi réteg a hibrid munka korában (x)

A kibertámadások 94 százaléka egy e-maillel kezdődik, ezért kiemelten fontos a végpontvédelem, főleg ha több alkalmazott is távolról dolgozik.

HP Wolf Pro Security: Láthatatlan védelmi réteg a hibrid munka korában (x) A kibertámadások 94 százaléka egy e-maillel kezdődik, ezért kiemelten fontos a végpontvédelem, főleg ha több alkalmazott is távolról dolgozik.

A Unity végül kicsivel több mint egy hét alatt belátta, hogy a helyzet tarthatatlanná vált és engednie kell a feltételekből, így úgy döntött, hogy a jellemzően kisebb indie fejlesztők, magánszemélyek, szervezetek által használt ingyenes Unity Personal csomag használóinak egyáltalán nem kell fizetniük az új díjat. A 12 hónap alatt kevesebb, mint 1 millió dolláros forgalmat termelő játékokra sem vonatkozik a sarc.

Hiába járt a változtatás bocsánatkéréssel, az eset helyrehozhatatlannak tűnő károkat okozott a Unitynek, ahonnan a teljesen hitelét vesztett vezérigazgató, John Riccitiello rövid úton távozott. A cég ezt követően novemberben 265, majd januárban további 1800 munkavállalót küldött el - utóbbi a teljes kollektíva negyedét jelentette.

A vállalat jelenlegi vezérigazgatója most bejelentette, hogy a Unity Runtime Fee véglegesen és minden formájában megszűnik, a jellemzően indie fejlesztők által használt Unity Personal előfizetés pedig továbbra is ingyenes marad majd.

Ezzel párhuzamosan a Unity Pro és Enterprise előfizetők éves költségei nőnek majd, előbbieknél 8, utóbbiaknál 25 százalékos mértékben.

Sokszor nem is egyértelmű, hogy hol is csúszott félre a projekt. A felhőbe migrálás kihívásairól, migrációs stratégiákról szól az AWS szeptember 20-i konferenciája, ahol nemzetközi AWS szakemberek, és esettanulmányok várják az érdeklődőket!

a címlapról