:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. szeptember 12. 14:08

Nekimennek a nagy játékstúdióknak az európai fogyasztóvédők

Az Európai Fogyasztóvédelmi szervezet indít újabb hadjáratot a játékstúdiók ellen, célkeresztben olyan nagy szereplők, mint az Epic Games és az Activision Blizzard.

Az Európai Unió fogyasztóvédelmi szervezete nagyszabású hadjáratot indított az Epic Games, az Electronic Arts, a Roblox és további négy másik cég ellen azzal a váddal, hogy félrevezető módszerekkel veszik rá játékosaikat a pénzköltésre. Mindez a már egyébként is felfokozott hangulatban, mikor egyre több szülő vádolja meg a videójáték-fejlesztőket azzal, hogy szándékosan teszik addiktívvá szoftvereiket, ami főleg a kiskorúak számára veszélyes.

Az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) és 22 tagja Európa-szerte, köztük Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban is panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz és a Fogyasztói Hatóságok Európai Hálózatához. A BEUC tagjai számos olyan konkrét esetet felsorolnak a kérvényben, amely alátámasztja a pénzköltésre buzdító tervezői gyakorlatokat. A szervezet képviselője szerint a játékbeli virtuális valuták rendszerével a fejlesztők szándékosan csapják be a fogyasztókat, és kihasználják a gyerekek sebezhetőségét.

eugaming

HP Wolf Pro Security: Láthatatlan védelmi réteg a hibrid munka korában (x)

A kibertámadások 94 százaléka egy e-maillel kezdődik, ezért kiemelten fontos a végpontvédelem, főleg ha több alkalmazott is távolról dolgozik.

HP Wolf Pro Security: Láthatatlan védelmi réteg a hibrid munka korában (x) A kibertámadások 94 százaléka egy e-maillel kezdődik, ezért kiemelten fontos a végpontvédelem, főleg ha több alkalmazott is távolról dolgozik.

A panaszban célkeresztbe kerül még a Microsoft által felvásárolt Activision Blizzard, a Mojan Studios, a Supercell és a kínai Tencent mellett a francia Ubisoft.

Az egyesület aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók, különösen a gyerekek, nem tudják mérlegelni a digitális termékek valós költségeit, ami túlköltekezéshez vezet, továbbá a fogyasztók gyakran megtagadják jogaikat, amikor prémium játékvalutákat használnak.

A játékstúdiókat tömörítő Video Games Europe lobbicsoport szerint a játékon belüli pénznemek vásárlása egy régóta bevált gyakorlat, melynek működésével a játékosok tisztában vannak, továbbá a PEGI magatartási kódex előírásai is megkövetelik a fejlesztőktől, hogy a valós költségekről világos és egyértelmű tájékoztatást adjanak játékon belül a digitális javak vásárlásakor.

Sokszor nem is egyértelmű, hogy hol is csúszott félre a projekt. A felhőbe migrálás kihívásairól, migrációs stratégiákról szól az AWS szeptember 20-i konferenciája, ahol nemzetközi AWS szakemberek, és esettanulmányok várják az érdeklődőket!

a címlapról

MAGSAFE

0

Gyorsabban tölthető az iPhone 16

2024. szeptember 12. 12:12

A vezeték nélküli és a vezetékes töltés sebességét is sikerült növelnie az Apple-nek az iPhone 16 termékcsaláddal.