:

Szerző: Koi Tamás

2024. szeptember 6. 13:21

A britek is beleálltak a Google adtech-praktikáiba

Uniós és tengerentúli még folyó és lezárt vizsgálatok után Nagy-Britanniában is versenyjogi eljárás elé néz a Google a cég legjobban jövedelmező online hirdetési üzletága.

Nagy-Britanniában is versenyjogi vizsgálat várhat a Google keresőpiaci tevékenységével kapcsolatban, miután az Alphabet leányvállalatának online hirdetési piacot befolyásoló tevékenységét az előzetesen begyűjtött adatok alapján jogsértőnek véli a helyi versenyhatóság, a Competition and Market Authority (CMA). 

A szervezet az erről szóló kifogásközlést pénteken küldte meg a keresőcég számára, melyben többek között leírja, hogy az előzetes vizsgálatok alapján a Google versenykorlátozó módon építette ki dominanciáját az adtech-megoldások piacán gyakorlatilag a teljes értékláncban, illetve szintén versenyellenes módon igyekezett megtartani ezt a domináns pozícióját - azaz monopóliumot épített.

google_uk

Gyere el az AWS Hungary első felhőmigrációs rendezvényére! (x)

Nemzetközi előadók, és valódi hazai tapasztalatok a személyes találkozás lehetőségével - szeptember 20-án a MagNet Házban.

Gyere el az AWS Hungary első felhőmigrációs rendezvényére! (x) Nemzetközi előadók, és valódi hazai tapasztalatok a személyes találkozás lehetőségével - szeptember 20-án a MagNet Házban.

Az irat lényegében ugyanazt részletezi, amit az Európai Bizottság és az Egyesült Államok versenyhatóságai is kifogásoltak korábban, azaz a Google egyszerre van jelen termékeivel a digitális hirdetések megjelenítésében, értékesítésében és közvetítésében, mely lehetővé teszi a cég számára, hogy a versenytárs szolgáltatókat különböző módszerekkel szisztematikusan kiszorítsa a piacról.

A CMA szerint a Google legalább 2015 óta úgy alakítja algoritmusait, hogy a hirdetési forgalom túlnyomó része saját hirdetésközvetítő szolgáltatásán, az AdX-en keresztül bonyolódjon, így az online hirdetések után bezsebelt jutalék messze legnagyobb hányada a társasághoz vándorolhat.

 

Az őszi szezonnyitó kraftie karrier-meetup október 2-án - online és fizikai formában is.

a címlapról

CLAUDE

1

Vállalati előfizetéssel erősít a Claude

2024. szeptember 5. 14:25

Jön a Claude Enterprise, amivel az Anthropic versenyképesebbé válik a piacon egyértelműen vezető OpenAI ChatGPT Enterprise szintjével szemben.