A britek is beleálltak a Google adtech-praktikáiba
Uniós és tengerentúli még folyó és lezárt vizsgálatok után Nagy-Britanniában is versenyjogi eljárás elé néz a Google a cég legjobban jövedelmező online hirdetési üzletága.
Nagy-Britanniában is versenyjogi vizsgálat várhat a Google keresőpiaci tevékenységével kapcsolatban, miután az Alphabet leányvállalatának online hirdetési piacot befolyásoló tevékenységét az előzetesen begyűjtött adatok alapján jogsértőnek véli a helyi versenyhatóság, a Competition and Market Authority (CMA).
A szervezet az erről szóló kifogásközlést pénteken küldte meg a keresőcég számára, melyben többek között leírja, hogy az előzetes vizsgálatok alapján a Google versenykorlátozó módon építette ki dominanciáját az adtech-megoldások piacán gyakorlatilag a teljes értékláncban, illetve szintén versenyellenes módon igyekezett megtartani ezt a domináns pozícióját - azaz monopóliumot épített.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az irat lényegében ugyanazt részletezi, amit az Európai Bizottság és az Egyesült Államok versenyhatóságai is kifogásoltak korábban, azaz a Google egyszerre van jelen termékeivel a digitális hirdetések megjelenítésében, értékesítésében és közvetítésében, mely lehetővé teszi a cég számára, hogy a versenytárs szolgáltatókat különböző módszerekkel szisztematikusan kiszorítsa a piacról.
A CMA szerint a Google legalább 2015 óta úgy alakítja algoritmusait, hogy a hirdetési forgalom túlnyomó része saját hirdetésközvetítő szolgáltatásán, az AdX-en keresztül bonyolódjon, így az online hirdetések után bezsebelt jutalék messze legnagyobb hányada a társasághoz vándorolhat.