Átszervezi az Apple az App Store csapatot
Az európai szabályozók nyomására bevezetett változások nyomán a cupertinói cég újragondolja a digitális alkalmazásboltján dolgozó részleg működését.
Megosztja az Apple az App Store terméken dolgozó részlegét: míg a csapat egy része az alkalmazásbolttal fog foglalkozni, másik része az alternatív piacterek menedzselésével foglalkozik majd, ami az Európai Unióban bevezetett változások következménye. A lépés az eddigi szerepkörök átalakulását is magával hozza, a pozíciójában már egy évtizedet letöltött Matt Fischer, App Store alelnök távozik a cégtől, miután az újrastrukturálás szerinte megfelelő alkalom a búcsúra.
Az App Store-on dolgozó csapatot az Apple vezető igazgatója, Carson Oliver fogja felügyelni, míg az alternatív disztribúciós platformokkal foglalkozó csoport élére Ann Thai, a cég termékigazgatója kerül. Az App Store vezetője, Phil Schiller mindkét részleget felügyeli majd, a két vezető közvetlenül neki fog jelenteni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A részleget érintő átalakítást azután kezdeményezi a cupertinói szoftvercég, hogy az európai szabályozók nyomására kötelező jelleggel kell engedélyeznie a harmadik felek fizetési módjait és az alternatív alkalmazásboltokat platformjain a DMA értelmében
Az uniós nyomás másik fontos eredménye, hogy az Epic Games is elindíthatta saját app boltját iOS-en, és egyben több éves huzavona után a Fortnite sikerjáték ismét letölthetővé vált az iPhone-okra és iPadre. A DMA tavaszi hatályba lépésétől idáig tartó út nem volt minden döccenőtől és konfliktusoktól mentes. Az Apple először egy amerikai bírósági ítéletre hivatkozva letiltotta a svéd Epic-leányvállalat fejlesztői fiókját, majd amikor törvényhozói nyomásra mégis visszaállította, egészen abszurd okokra (túl feltűnő gombok az applikáción belül) hivatkozva késleltette az Epic Game Store publikálását.
Az almás okostelefonok operációs rendszere, az iOS alatt már elérhetővé vált több alternatív alkalmazásbolt is, köztük elsőként az AltStore PAL, majd a Mobivention és az Aptoid.
Az App Store mintegy 20 milliárd dollár bevételt termel az Apple számára évente a szolgáltatási szegmens részeként. A szolgáltatások különösen kritikussá váltak a cég számára az elmúlt években, mivel fő hardvertermékeinek növekedése megtorpant, és iPhone-okból is egyre kevesebbet sikerül eladni.