Nézettségi rekordot hozott az olimpia a Max-on
Bejött a Warner Bros Discovery online videostreaming-platformjának az olimpiai közvetítés, a Max-on rengetegen követték a párizsi viadalokat - a legerősebb nap augusztus 4. volt.
Rekord nézettséget produkált a múlt héten véget ért XXXIII. nyári olimpiai játékok a Warner Bros Discovery saját online előfizetős videostreaming-platformján, a Max-on - jelentette be a médiacég kedden.
A párizsi olimpia a cég szerint az első igazi "streaming olimpia" volt Európában, miután a játékok kezdetére a Max már 25 európai országban volt elérhető. A platform, illetve a kiadó a portfólióba tartozó Eurosport csatornák révén Európában kizárólagos streaming jogosultsággal rendelkezett a játékokra vonatkozóan, így az olimpiai gyakorlatilag minden percét meg lehetett tekinteni élőben vagy utólag a Max-on.
A kiadó közleménye szerint az olimpiai streaming gyakorlatilag minden létező nézettségi rekordot megdöntött, így július végétől összesen több mint 215 millió ember nézte az olimpiai tartalmakat a Max-on és az Eurosport lineáris csatornáin (hogy a lineáris tévé és a streaming hogyan aránylik egymáshoz ezen belül, azt nem közölték).
A nézők több - konkrétan hatszor több - tartalmat is néztek, mint a 2020-as (valójában 2021-es) tokiói olimpián, így a streamelt adás mennyisége elérte a hétmilliárd percet.
A rekord nap augusztus 4. vasárnap volt, amikor egyetlen nap alatt 600 millió percnyi streaming "pörgött le" a különböző készülékeken - ekkor volt többek között a férfi 100 méteres síkfutás döntője, a férfi teniszdöntő, az úszoversenyek utolsó napja, valamint a női országúti kerékpárverseny, ahol bravúrosan szerepelt magyar színekben Vas Blanka.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Warner Bros Discovery bevallottan jelentős előfizetőszám-bővülésre számított az oilmpiai streamingre építve, mellyel a cég több Európai kulcspiacán is felzárkózhat riválisaira, így többek közt a Netflixre vagy Disney+ -ra. Kérdés ugyanakkor, hogy az olimpiát követően mekkora lesz a lemorzsolódás az ügyfélkörben, vagyis hányan voltak, akik kizárólag a játékok idejére kívántak előfizetni a szolgáltatásra.
A társaság konkrét számokat az előfizetőszám-növekedésről nem tett közzé, mindössze annyit jelentett be, hogy különösen Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban nőtt az előfizetői tábor mérete.