Szerző: Koi Tamás

2024. augusztus 13. 10:35

Nézettségi rekordot hozott az olimpia a Max-on

Bejött a Warner Bros Discovery online videostreaming-platformjának az olimpiai közvetítés, a Max-on rengetegen követték a párizsi viadalokat - a legerősebb nap augusztus 4. volt.

Rekord nézettséget produkált a múlt héten véget ért XXXIII. nyári olimpiai játékok a Warner Bros Discovery saját online előfizetős videostreaming-platformján, a Max-on - jelentette be a médiacég kedden.

A párizsi olimpia a cég szerint az első igazi "streaming olimpia" volt Európában, miután a játékok kezdetére a Max már 25 európai országban volt elérhető. A platform, illetve a kiadó a portfólióba tartozó Eurosport csatornák révén Európában kizárólagos streaming jogosultsággal rendelkezett a játékokra vonatkozóan, így az olimpiai gyakorlatilag minden percét meg lehetett tekinteni élőben vagy utólag a Max-on.

A kiadó közleménye szerint az olimpiai streaming gyakorlatilag minden létező nézettségi rekordot megdöntött, így július végétől összesen több mint 215 millió ember nézte az olimpiai tartalmakat a Max-on és az Eurosport lineáris csatornáin (hogy a lineáris tévé és a streaming hogyan aránylik egymáshoz ezen belül, azt nem közölték).

max_kamera

A nézők több - konkrétan hatszor több - tartalmat is néztek, mint a 2020-as (valójában 2021-es) tokiói olimpián, így a streamelt adás mennyisége elérte a hétmilliárd percet.

A rekord nap augusztus 4. vasárnap volt, amikor egyetlen nap alatt 600 millió percnyi streaming "pörgött le" a különböző készülékeken - ekkor volt többek között a férfi 100 méteres síkfutás döntője, a férfi teniszdöntő, az úszoversenyek utolsó napja, valamint a női országúti kerékpárverseny, ahol bravúrosan szerepelt magyar színekben Vas Blanka.

Könnyed nyári mix a felmondástól a vidéki IT bérekig

Ezúttal rengeteg IT karrierrel kapcsolatos témát érintettünk. Ti kérdeztetek, mi válaszoltuk a 37. kraftie adásban.

Könnyed nyári mix a felmondástól a vidéki IT bérekig Ezúttal rengeteg IT karrierrel kapcsolatos témát érintettünk. Ti kérdeztetek, mi válaszoltuk a 37. kraftie adásban.

A Warner Bros Discovery bevallottan jelentős előfizetőszám-bővülésre számított az oilmpiai streamingre építve, mellyel a cég több Európai kulcspiacán is felzárkózhat riválisaira, így többek közt a Netflixre vagy Disney+ -ra. Kérdés ugyanakkor, hogy az olimpiát követően mekkora lesz a lemorzsolódás az ügyfélkörben, vagyis hányan voltak, akik kizárólag a játékok idejére kívántak előfizetni a szolgáltatásra.

A társaság konkrét számokat az előfizetőszám-növekedésről nem tett közzé, mindössze annyit jelentett be, hogy különösen Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban nőtt az előfizetői tábor mérete.

Ha szeretnél idén is pontos képet kapni az alkalmazás-fejlesztési technológiák hazai elterjedtségéről, akkor segíts nekünk és szánj néhány percet átfogó technológiai felmérésünkre! Honlapunkon a korábbi évek eredményeit is elérheted!

a címlapról