Körmére nézhetnek a britek az Amazon-Anthropic barátságnak
Az e-kereskedelmi titán segítő kezet nyújt a több milliárd dollárt érő, ígéretes AI-startupnak, de ezt nem nézi karba tett kézzel a brit versenyhatóság.
Teljes erővel veti rá magát a brit versenyhatóság (CMA) az Amazon és az Anthropic partnerségére, miután az e-kereskedelmi óriás több milliárd dollárt lapátolt az AI-startupba. A CMA áprilisban kért be információkat az érdekelt piaci felektől a vállalkozásukra gyakorolt lehetséges hatásokról. Az Amazon 2023-ban 1,25 milliárd dollárt injektált az Anthropicba, kisebbségi részesedés vásárlásával, amit márciusban egy újabb 4 milliárd dolláros finanszírozási kör követett. Emellett stratégiai együttműködést kötött a startuppal, ami a Google Bardhoz és a Microsoft által támogatott OpenAI-hoz hasonlóan mesterséges intelligencián alapuló, szövegelemző chatbot fejleszt.
A felügyelő hatóság közleménye szerint mostanra elég információt begyűjtött a partnerséggel kapcsolatban arról, hogy dönteni tudjon a második fázisú vizsgálat indításáról, ami egy mélyrehatóbb vizsgálatot tenne szükségessé, határidőnek október 4.-et tűzte ki. A cél annak meghatározása, hogy a befektetés releváns összefonódási helyzetet eredményez-e, és amennyiben igen, az vezethet-e a verseny torzításához az Egyesült Királyság piacán.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az e-kereskedelmi óriás személyében azonban olyan tehetős befektetőt talált a startup, aki jelentős számítási teljesítményt is tud számára biztosítani a jövőbeli MI-modellek fejlesztéséhez, illetve a a szolgáltatás értékesítéséhez a potenciális ügyfelek számára. A befektetési megállapodás részeként az Anthropic az Amazon Web Servicest használja elsődleges felhőszolgáltatóként a kritikus feladatokhoz, többek közt az alapmodellek fejlesztéséhez, amihez az AWS Trainium és Inferentia chipeket is igénybe veszi a betanítás és az üzembe helyezés során.
Az Anthropic védekezik, szerinte az együttműködés nem vet fel semmilyen versennyel kapcsolatos aggályt, és nem indokolja a felülvizsgálatot. Mivel a „modellek képzése drága”, jelentős mennyiségű tőke szükséges a fejlesztéshez, ezért természetes külső partnerek bevonása, de az Amazon nem rendelkezik vezetői székhellyel, sem döntési jogkörrel az Anthropicnál, továbbá a partnerség nem kizárólagos.
Az Amazon Anthropicba való befektetése a felhőpiacon vezető Microsoft stratégiáját tükrözi, ami 2019-ben tolt bele egymilliárd dollárt az OpenA-ba. A redmondi cég azóta 10 milliárd dollárra tornázta az összeget, és saját termékeibe, így a Bing motorba is elkezdte integrálni a technológiát. A Microsoft és az OpenAI sikeresen elkerülte Brüsszel golyóját: nem indult formális vizsgálat, miután a szabályozó hatóságok nem találtak bizonyítékot arra, hogy a Microsoft bármilyen módon irányítaná, vagy beleszólna az AI-fejlesztő cég működésébe.