:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. augusztus 7. 14:15

Hajrá, streamfláció: ismét drágul a Disney+

Október közepétől árat emel a népszerű streamingplatform, melynek reklámmentes csomagja így már az induláshoz képest kétszer annyiba fog kerülni.

Lassan éves hagyománnyá válik, hogy a Disney áremelést jelent be streamingszolgáltatásában, október 17-től kezdődően megint többet kell majd fizetni a Disney+ csomagokért, átlagosan havi két dollárral. A hirdetésekkel támogatott (de hazánkban nem hozzáférhető) Basic szint havi 8 dollárról 10 dollárra drágul, a nálunk választható egyetlen, reklámmentes Premium csomag havidíja 14 dollárról 16 dollárra nő. Drágul a Hulu és az ESPN+ is, bár ez a magyar nézőket nem érinti. Ez meglehetősen nagy ugrás ahhoz képest, hogy a szolgáltatás  hirdetésmentes csomagja még 6,99 dollárról indult kevesebb mint öt éve, tehát lassan már több mint dupla annyiba kerül.

Magyar árakban még nem lehet tudni, hogy ez mennyit jelent majd hivatalosan, de tavaly ősszel 24 százalékkal drágult itthon a szolgáltatás, az eredeti 2490 forint után már 3090 forintért lehetett csatlakozni. A magyar felhasználók 2022 nyara óta érik el a Disney+-t, és eddig nem voltak érintettek a tavalyelőtti év végi drágulásban, a kedvezményes bevezetőárat kellett év végén végleg elengedni.

star-wars-disney

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az elmúlt években más szórakoztatóipari szolgáltatások előfizetései is folyamatosan drágultak: a Netflix tavalyelőtt ismét emelte az árakat az elmúlt években tapasztalt fokozatos emeléseket követően, ahogy az Apple Music és a Spotify egyaránt drágult a legtöbb piacon, és a Microsoft sem tudta elkerülni, hogy lépéseket tegyen ebbe az irányba, az Xbox Game Pass Ultimate is borsosabb árat kapott.

Ugyan a magyar nézők számára semmit nem jelent, de márciusban hivatalosan is a Disney elsődleges streaming szolgáltatása, a Disney+ kínálatának részét képezik a szintén a The Walt Disney Company által birtokolt Hulu tartalmai – legalábbis az Egyesült Államokban, ugyanis a Hulu csak az USA-ban és Japánban érhető el hivatalosan. 

A lépés valójában meghatározóbb annál, hogy a Hulu kínálata bekerült az appba, mivel jelzi egyben a Disney stratégiájában történt irányváltást is: a korábban különálló gyűjteményeit a cég egyetlen termékké próbálja összegyúrni a Netflix elleni hatékonyabb versenyhez, ami együtt jár a metaadok, ajánlórendszerek, bejelentkezési eszközök és hirdetési platformok közelítésével. A cég egyben azért is emelheti az árakat, hogy a jutányosabbnak tűnő bundle-előfizetések felé terelje az előfizetőket.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról