Kiveszi a Microsoft a reklámokat a Skype-ból
Nehéz volt eddig elképzelni, hogy a reklámokat aggreszívan toló Microsoft a másik irányba forduljon, pedig most ez történik: minden hirdetést kipurgál a népszerű online kommunikációs szolgáltatásából.
Az elmúlt években a Skype felhasználói élményén jelentősen rontottak a szoftvert agresszívan ellepő hirdetések, és szinte hihetetlen, de jövőben ezzel a bosszúsággal már nem kell majd számolni. Az egyelőre csak Skype Insider programon belül elérhető 8.125-ös kiadással a kommunikációs szoftver ugyanis reklámmentessé válik: minden banner eltűnik a Skype csatornákról és a platformról, ami a fejlesztők szerint egy sokkal élvezetesebb és rendezettebb felhasználói kezelőfelületet hoz majd. A hirdetések így eltűnnek a chatekből, a videóbeszélgetésekből, a kezdőképernyő ajánlójából.
A lépés szembemegy a Microsoft utóbbi években látott intézkedéseivel, ugyanis olyan még nem volt, hogy valamiből kivette volna a reklámokat, a cég inkább egyre többet próbál elhelyezni az addig kihasználatlan elemeken, elég csak a Windows 11 start menüjét említeni, vagy a Copilotot, de még az operációs rendszer zárképernyőjére és az időjárás-előrejelzésekbe is reklámokat ékelt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ezen felül az új Skype-verzió tartalmaz egy továbbfejlesztett AI-alapú képgenerátort Windows és macOS rendszerek alatt, továbbá automatikus bejelentkezési lehetőséget kínál iOS-es mobilokon az OneAuth integrációnak köszönhetően, amennyiben a felhasználó már bejelentkezett egy másik Microsoft-alkalmazásba.
Ugyan a Skype már nem olyan nagy húzónév az online kommunikációban, dmég mindig népszerű például a nemzetközi hívások lebonyolításához, és azért van még jó pár felhasználó, aki ragaszkodik hozzá. A frissítés inkább a Microsoft tágabban értelmezett szoftveres stratégiájának függvényében érdekes, hiszen a cég minden termékét agresszívan használja reklámozásra.
A frissítés stabil verziója hamarosan, a következő napok során minden felhasználó számára elérhetővé válik a különböző platformokon.