Visszapattant a kínai patriotizmusról az Apple
Újra jelentősebb növekedési pályán a kínai okostelefon-piac, ám ez szinte kizárólag a helyi gyártóknak, illetve márkáknak köszönhető.
Az idei második negyedévben 8,9-10% között nőttek a kínai okostelefon-eladások (összesen kb. 70 millió darabra), a piaci sorrend pedig alaposan felbolydult, legalábbis abban a tekintetben, hogy a tavalyi év végi hajrában még a legnagyobb volument értékesítő Apple ezúttal az első öt márka közé sem tudta beverekedni magát.
A helyi piaci mozgásokról lényegében egyszerre adtak ki előzetes gyorselemzést a Canaly és az IDC piackutatók, melyek egyaránt a Vivo-t mutatják piacvezetőnek a második negyedévben, illetve az egykor stabilan piacelső Huawei fokozatos lábra állására hívják fel a figyelmet.
A kínai piacon egyébként továbbra is rendkívül kiélezett a küzdelem, a 2-4 piaci szereplő eladásai alapján a cégek, illetve márkák részesedése 1,3% százalékponton belül mozog, a jelenlegi trendeket és növekedési ütemet figyelembe véve ugyanakkor az úja csúcskategóriás szériával először tavaly augusztusban jelentkező Huawei jó eséllyel rövidesen újra piacvezető lehet az országban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Apple - melynek Kína a második legnagyobb piaca - eközben jelentős kedvezményekkel próbálja serkenteni az eladásokat az országban, egyelőre mérsékelt sikerrel. Az is kérdéses, hogy az újonnan érkező iPhone-széria meg tudja-e fordítani a cég szerencséjét, Kínában ugyanis a WWDC-n beharangozott Apple Inteligence funkciók nélkül kell sikerre vinni az iPhone 16-szériát, illetve majd az azt követő modelleket.
Az IDC elemzői a fentieken túl azt is kiemelik, hogy Kínában is jól kimutathatóan megjelent azt a trend, hogy a megvásárolt okostelefonokat hosszabb ideig használják a vevők, ezzel párhuzamosan pedig nőtt (egy év alatt 23%-ról 26%-ra) a prémiumkategóriás okostelefonok eladási aránya a teljes piacon belül.