:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. július 22. 13:30

Személyes adatok értékesítéséért fizet az Oracle

Fizet az Oracle, hogy rendezze a több száz millió felhasználó adatait tartalmazó „digitális dossziék” miatt indított csoportos keresetet.

115 millió dollár (41 milliárd forint) kifizetésébe egyezett bele az Oracle abban a csoportos perben, melyben azzal vádolták meg az üzleti szoftvercéget, hogy adatgyűjtési gyakorlataival megsértette a felhasználók adatvédelmét, miután a tőlük gyűjtött személyes adataikat harmadik felek számára értesítette. A két éve indított csoportos keresetben való megegyezéséhez még bírói jóváhagyás szükséges.

Az Oracle a szokásos módon tagadta jogsértést, miután a felperesek azzal vádolták meg, hogy a vállalat megsértette a szövetségi és állami adatvédelmi törvényeket, valamint Kalifornia alkotmányát azzal, hogy több száz millió felhasználóról készített engedély nélküli "digitális dossziékat", melyek többek közt a böngészési előzményekre, banki ügyeikre, vásárlási és hitelkártya használati szokásaikra vonatkozó adatokat tartalmaztak.

privacy

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az Oracle ezután állítólag közvetlenül értékesítette az információkat marketingeseknek, akár olyan termékeken keresztül, mint az ID Graph, amely a cég szerint segít a reklámszakembereknek "releváns, személyre szabott élményeket tervezni".

A pénzösszegen felül a megállapodás részét képezi, hogy a texasi székhelyű vállalat a későbbiekben nem gyűjt a felhasználók által generált információkat a korábban meglátogatott webhelyek URL-jei, illetve a felhasználók által az Oracle saját webhelyein kívüli online űrlapokon beírt szövegek alapján.

Az Oracle júniusban jelentette be, hogy megszünteti hirdetéstechnológiai üzletágát, az Oracle Advertising-et, ami az utóbbi időszakban egyre nehezebben tudott megfelelni a szigorúbb adatvédelmi szabályoknak, köztük a GDPR-nak, így egyre több fejfájást is okozott a cég számára.

a címlapról