Egyre nehezebben csorognak új előfizetők a Netflixhez
Eddig egyenletesen növekedett a Netflix mind előfizetői szám, mind bevétel tekintetében, de a növekedés visszafogottabb tempóra váltott.
Bár eleinte pozitív tapasztalatokról számolt be a Netflix, úgy tűnik, hogy a nagyobb piacokon mégsem fogadják az előfizetők tárt karokkal a családi fiókokat használók megregulázását, melyet tervezetten, több lépcsőben vert át az előfizetői bázison a világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatója.
Ugyan a platformnak az elmúlt években egyenletesen sikerült növekednie, de az elmúlt negyedévekben egyre csökken a jelentett új előfizetők száma, a lassulást pedig többen is a fiókmegosztás ellen bevetett intézkedésekkel magyarázzák.
Az LSEG adatai szerint a Netflix növekedése az idei első negyedév óta folyamatosan lassul, a platform 4,82 millió előfizetőt szerzett a második negyedévben, ami a legalacsonyabb szám 2023 első negyedéve óta. A tavalyi év utolsó negyedévében még közel 15 millió új előfizetőt sikerült szerezni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mindeközben a hirdetési bevételeket is sikerült növelni az idei második negyedévben: az több mint kétszeresére nőtt 9,53 milliárd dollárral, ami a legkiugróbb eredmény 2021 második negyedéve óta. A növekedést újabb intézkedés támogatja: a platform a hónap elejétől elkezdte kivezetni a legolcsóbb, havi 11,99 dolláros reklámmentes csomagját egyes piacokon (egyelőre az Egyesült Királyságban és Kanadában).
A lépés azt jelenti, hogy az eddig Basic csomagot használóknak többet kell majd fizetniük a reklámmentességért, vagy elfogadják a hirdetésekkel támogatott streamelést (már ahol erre lehetőség van).
Tavaly novemberben a Disney+ a videostreaming-szolgáltatás is korlátozásokat vezetett be felhasználói fiókjainak közös használatát illetően. A társaság lényegében egy az egyben másolja a Netflix tavaly május óta széles körben bevezetett korlátozó intézkedését.