Sikeres évet zárt a Hewlett-Packard Magyarország
"Büszkék vagyunk rá, hogy minden szegmensben jelentős növekedést mutathatunk fel" - nyilatkozta Pesti István, a Hewlett-Packard Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. "Természetesen rendkívül hálásak vagyunk ügyfeleinknek, hiszen mindezt nekik köszönhetjük. Jövőre is keményen dolgozunk azon, hogy mindenben eleget tegyünk elvárásaiknak és megmutassuk nekik, milyen előnyökkel jár, ha a HP-t és egyre inkább valósággá váló jövőképünket, az e-services vízióját választják."
A képkezelési- és nyomtatórendszerek (azaz a tintasugaras és lézernyomtatók, képkezelő eszközök és kiegészítő termékeik) szegmensében dollárértékben közel 10 százalékkal emelkedett az árbevétel az előző évhez képest. Ebben a kategóriában kiemelkedő eredményekről számolhat be a cég a többfunkciós termékek területén, ahol megkétszerezték, a digitális képalkotásnál pedig megkilencszerezték az 1999. pénzügyi évben elért árbevételt. A HP stratégiájának és növekedésének alapját egyértelműen az internetes, valamint a színes nyomtatás irányába történő elmozdulás adja.
A HP lézernyomtató-piaci részesedése 70%; különösen fontos, hogy a stagnáló magyar piacon a cég 10%-os növekedést ért el. A HP részesedése a tintasugaras nyomtatók piacán több, mint 50%, 2000-ben az értékesített tintasugaras nyomtatók száma 32 százalékkal volt magasabb az előző évi eredménynél.
A 2000. pénzügyi évben a vállalat több, mint 110.000 nyomtatót értékesített. A HP színes lézernyomtatóinak piaci részesedése tovább bővült, októberben pedig új termékek kerültek az üzletekbe.
A UNIX-szerverek eladásából származó árbevételt sikerült megduplázni. Ez a siker elsősorban az alapszintű és középkategóriás szerverek rendkívüli népszerűségének köszönhető. A nagyvállalati adattárolási termékek értékesítéséből eredő bevétel több, mint 80 százalékkal nőtt.
A személyi számítógépek értékesítésének árbevétele közel 50 százalékkal nőtt, a HP részesedése az asztali PC-k piacán 10% (második legnagyobb szállító), a noteszgépekén 7,5 (ötödik legnagyobb szállító), a PC-alapú szerverekén pedig 20% (második legnagyobb szállító). Az üzleti PC-k teljes piacán a HP a második: 2000-ben csaknem 20.000 asztali és mobil személyi számítógépet, illetve netserver-t értékesített. Különösen kimagasló eredményt mondhat magáénak a pénzügyi év második felére vonatkozóan, amikor is minden szegmensben megduplázta bevételét az előző év azonos időszakára vetítve.
A tanácsadási (HP consulting) üzletág 60 százalékos bevétel-növekedéssel számolhat és számos új megbízást kapott, amelyek várhatóan tovább szélesítik és mélyítik a vállalatnál rendelkezésre álló szakértelmet elsősorban az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM), a telekommunikációs működésbiztosítási szolgáltatások és az egységesített kommunikáció (Unified Communication), az e-services, illetve az alkalmazásfejlesztés terén.
Jelentős növekedés mutatkozott a terméktámogatás és üzembiztosítás (support) szegmensben is: az üzletág árbevétel-növekedése dollárban 22 százalékot tett ki, amelyből a "Mission Critical" szolgáltatásra vonatkozó rendelésállomány növekedése 60%-ot ért el. A 2000. év legfontosabb megbízása a Matáv Rt. EDI üzletágának Mission Critical Support (kulcsfontosságú rendszerek támogatása) megrendelése volt.