Nem állt le a jogsértéssel a Booking.com, itt az újabb büntetés
A versenyhatóságok tevékenységük során előszeretettel hangsúlyozzák, hogy a nagy értékű bírságok többnyire elrettentik az eljárás alá vontakat a további jogsértő tevékenységektől. Úgy látszik, ez a tézis néhány vállalkozás esetében egyáltalán nem áll meg.
Egy 2018-ban indult, 2020-ban határozathozatallal végződött ügy utóvizsgálata nyomán újabb, több százmilliós bírságot rótt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a világ legnagyobb online szállásközvetítőjére, a Booking.com -ra.
Az eredeti, 2,5 milliárd forintos, majd a mostani, csaknem 400 millió forintos bírság felveti a kérdést, hogy a hasonló, rekordösszegűnek számító büntetéseknek valóban van-e bármekkora elrettentő erejük egy ilyen globális multi esetében.
A magyar versenyhatóság mai közleményében közölte, a most lezárt utóvizsgálati eljárásban megállapította, hogy a Booking nem teljesítette maradéktalanul az előírt kötelezettségeit. Bár a vállalkozás a sürgető üzenetek használatát csökkentette, azonban egészen 2024. február 26-ig alkalmazott olyan üzeneteket, melyek a tiltásnak nem feleltek meg és alkalmasak voltak pszichés nyomásgyakorlásra.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A cég emellett egészen 2024. április 26-ig nem hagyott fel az ingyenes lemondhatóság szlogenjével, hanem helyette kivezette az olcsóbb, nem lemondható (lemondás esetén a foglaló elvesztésével járó) ajánlatokat a magyar fogyasztók számára, hátrányos helyzetbe hozva ezzel őket - ezen aztán az eljárás végső szakaszában végül módosított az online szállásközvetítő.
A GVH végül a feltárt jogsértések miatt összesen 382,5 millió forintos bírságot szabott ki a Booking.com holland üzemeltetőjére, mely lemondott a jogorvoslati jogáról, a jogsértéseket ugyanakkor kissé paradox módon mégsem ismerte el, de végül mégis megszüntette az összes jogsértő gyakorlatot.