Jelenthetővé váltak a deepfake-ek a YouTube-on
A videómegosztó 48 órát ad a készítőknek arra, hogy reagáljanak a beérkező, más személy arcával vagy hangjával visszaélő AI által generált videók miatt érkező panaszokra.
Nem csak a Meta, de a Google számára is újfajta kihívásokat jelent az AI által generált tartalom és annak terjedése a népszerű platformokon. A YouTube júniusban különösebb hírverés nélkül módosította irányelveit, és bevezette annak lehetőségét, hogy a felhasználók jelenthessék és kérvényezhessék az arcukat vagy hangjukat szimuláló, AI-eszközzel készült tartalmak eltávolítását.
A módosításnak köszönhetően az érintettek a videómegosztó Adatvédelmi panasztétel folyamatán keresztül jelezhetik a visszaéléseket az üzemeltetők és a készítők felé. Így ahelyett, hogy adott videót félrevezető tartalomnak címezve jelentene a felhasználó, az érintett felek vagy jogi képviselőjük közvetlenül kérhetik az eltávolítást adatvédelmi jogsértésre hivatkozva.
Az eltávolítási kérelem benyújtása önmagában viszont nem garantálja, hogy a tartalom ténylegesen törlésre is kerül, a YouTube moderátorai számos tényező alapján vizsgálják felül a panaszt. A szempontok közé tartozik, hogy adott videó módosított vagy szintetikus-e, egyértelműen azonosítható-e rajta a jelentő személy, a tartalom valósághű-e, illetve hogy milyen a videó jellege: paródia, szatíra, esetleg más minőségben testesít meg közérdeket. A platform kiemelten kezeli a közszereplőket, vagy hírességeket ábrázoló, illetve érzékeny jellegű viselkedést, például a bűncselekményt, erőszakot, vagy politikai jelöltek támogatását ábrázoló tartalmakat. A YouTube állítása szerint 48 órát ad a tartalom feltöltőjének a panasszal kapcsolatos intézkedésre, amennyiben ez elmarad, maga gondoskodik a döntésről.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az AI által generált videókkal kapcsolatos adatvédelmi panaszok esetén a YouTube nem bünteti a tartalomkészítőt, de többszöri sértés esetén felléphet a feltöltő fiókokkal szemben. Az adatvédelmi panaszok lényegében különböznek a közösségi irányelvekkel kapcsolatos figyelmeztetésektől, és nem vonnak maguk után automatikusan figyelmeztetést. Bizonyos tartalmak eltávolíthatók a YouTube-ról adatvédelmi panasz eredményeként, még akkor is, ha nem sértik a közösségi irányelveket.
A világ legnépszerűbb videómegosztója tavaly november óta fordít több erőforrást az AI-jal készített tartalmak moderálására. Március óta követelmény az alkotók felé, hogy egyértelműen jelöljék meg nézőik számára a valósághűnek tűnő, de mesterséges intelligencia segítségével generált tartalmaikat. Módosított vagy szintetikus tartalomnak számít a teljesen vagy részlegesen módosított, illetve a hang-, videó- vagy képkészítő, illetve -szerkesztő eszközökkel létrehozott tartalom. A valóságosnak tűnő, jelentős módosításokat jelezni kell, a nem valósághű vagy kisebb módosításokat azonban nem.
A videómegosztó azután vezeti be a szigorúbb jelölést, hogy a szakértők szerint a közelgő amerikai elnökválasztás előtt és alatt nőni fog a deepfake videók által jelentett kockázat. A jelölések elmulasztásáért büntetésre, de akár a platformról való kizárásra számíthatnak az alkotók.