Új eszközt kapott Európában az Apple házibarkács programja
Fontos, a javítások megkezdése előtt rendkívül hasznos diagnosztikai eszközt használhatnak mostantól 32 európai országban azok az Apple-felhasználók, akik meghibásodott készülékeiket otthon kívánják megjavítani.
Az Egyesült Államok után 32 európai országban is elérhetővé tette webalapú szoftveres diagnosztikai eszközét az Apple, ezzel segítve azok munkáját, akik otthoni körülmények között kívánják megjavítani a garanciaidőn túl meghibásodott iPhone-jukat, Mac-jüket vagy Studio Display kijelzőjüket.
A tengerentúlon tavaly december óta elérhető eszköz egy az egyben ugyanazokat a diagnosztikai funkciókat, illetve felületet nyújtja, amit az Apple-lel szerződött márkaszervizek (Authorized Service Provider) és márkafüggetlen szervizek (Independent Repair Provider) használnak a hibák felderítése és javítása során.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az eszköz ennek megfelelően képes a különböző részegységek (kijelző, FaceID modul, mikrofon, hangszóró stb.) megfelelő működését vizsgálni, emellett szoftverintegrációs vizsgálatot is végez, hogy kiszűrhetővé váljanak azok a problémák, melyek nem a hardver hibás működésére vezethetők vissza.
A procedúra egyik lényeges megkötése, hogy a diagnosztikai folyamat elindításához egy másik, megfelelően működő Apple készülékre is szükség van (ez lehet iPhone vagy M chipes Mac, illetve fontos, hogy azokon a legfrissebb operációs rendszer fusson).
Az Apple hosszú ellenállást követően 2022 tavaszán indította útnak saját házibarkács programját, hivatalosan azzal a céllal, hogy a cég által gyártott eszközök életciklusát kiterjessze. A programba idővel egyre több készüléket vontak be, jelenleg 42 különböző típusú Apple hardveren végezhető el bizonyos modulok és alkotóelemek cseréje.
Az önkiszolgáló javítás tavaly december óta Magyarországon is támogatott, a diagnosztikai eszköz azonban egyelőre úgy tűnik, nem érhető el a magyar felhasználók számára.