Készül az Amazon válasza a Temura
Olcsó kínai cikkek értékesítésére szolgáló felületet tervez elindítani az e-kereskedelmi óriás az Egyesült Államokban, ami 9-11 napon belüli közvetlen szállítást ígér.
Olcsó divat- és szépségápolási-termékek számára dedikált szekciót hozna létre az Amazon webáruházában, ami teret adna rá, hogy a kínai eladók közvetlenül juttassák el termékeiket az Egyesült Államok fogyasztóihoz. Ez lesz az Amazon eddigi legerőteljesebb ellenlépése az utóbbi évek során óriási teret hódító kínai webshopokkal, nevezetesen a Temuval és a Sheinnel szemben. A Pinduoduo piacteret birtokló e-kereskedelmi csoport 2022 szeptemberében indította el a Temu-t az Egyesült Államokban, mielőtt kiterjesztette volna Európára és Ázsiára, és kivívta volna a helyi szereplők ellenszenvét.
Az Amazon kiemelt kínai eladóinak szóló belsős prezentáció szerint a felületen számos, 20 dollár alatti termék lesz megvásárolható, köztük arcmasszírozók, telefontokok és hasonló „kínaipiacos cikkek. A cég közvetlenül Kínából szállítja az ultraolcsó termékeket az Egyesült Államokba, azzal a céllal, hogy 9-11 napon belül eljuttassa azokat a vásárlókhoz.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Korábban a kínai Amazon-eladók a vállalat teljesítési szolgáltatásaira (Amazon Fulfillment) támaszkodtak, melynek lényege, hogy az árukat az Egyesült Államokban található raktárakba küldik, mielőtt azokat kiszállítanák az ügyfeleknek. Egyelőre még nem tudni a konkrét ütemtervet, hogy mikor debütálhat a webshop új felületet, de a cég ősztől fogadja a kereskedők termékeit.
A Temu globális térhódítása ijesztő mértékeket öltött az utóbbi hónapokban, ami már számszerűsíthető is: március végére a piactér tulajdonosa, kínai PDD Holdings e-kereskedelmi csoport egy év alatt majdnem duplázta negyedéves bevételét. A már 51 piacon jelen lévő Temu a növekedés korai szakaszában veszteségesen működött, de a PDD összesített nettó nyeresége 2023 utolsó negyedévében 23 milliárd jüanra jött ki, ami 146 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vállalat szerint a nyereséget a platformjain jelen lévő kereskedők által fizetett tranzakciós díjak és marketingdíjak lendítették meg.
A "Temu-jelenség" hazai webshopokat, külföldi webáruházakat, és a régiós nagyokat (eMAG, Alza) is nehéz helyzetbe hozza, számos általuk forgalmazott árucikk ugyanis a tapasztalatok szerint akár tizedannyiért is beszerezhető a Temun változatlan minőségben.