Az okostelefon lett az online vásárlás belépési pontja
Évről-évre nő a szerepük az okostelefonoknak az online vásárlási folyamatokban, olyannyira, hogy ma már a magyar vásárlók közel háromnegyede használ ilyen készüléket a vásárlás során.
Nem sok jóra számíthat az a webáruház, melynek nincs letölthető applikációja vagy egy okostelefonokon is jól működő, jól megtervezett felülete, legalábbis erre lehet következtetni a Reacty Digital legfrissebb e-kereskedelmi kutatásában szereplő, használati szokásokra vonatkozó válaszok alapján.
A kutatás szerint - technológiai szempontból legalábbis - az utóbbi évek egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje volt az okostelefonokon keresztül végrehajtott vásárlási folyamatok erősödése. Olyannyira, hogy a 2024-es felmérés alapján az online vásárlók közel háromnegyede (73%) használta az okostelefonját a vásárlási folyamatban, míg három évvel ezelőtt még csak tízből hatan (60%) nyilatkozták ezt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezzel párhuzamosan csökkenő tendencia látszik az asztali számítógépek, illetve laptopok használatában, így egyértelmű az átrendeződés a kisebb képernyők irányába. A fentiek alapján nem különösebben meglepő, hogy minden második (55%) online vásárlónak fontos, hogy a webáruház mobilról/tabletről is könnyen kezelhető legyen, akár optimalizált weboldal, akár saját applikáció segítségével.
A jól használható, mobilra optimalizált felület mellett fontos az is, hogy a webshop magyar nyelven kommunikáljon a vásárlókkal, ami szintén a vevők mintegy háromnegyede (76%) számára kiemelt szempont - a fordítóprogramokkal végzett, egyre jobb minőségű fordításoknak köszönhetően a vásárlók egy része észre sem veszi, hogy külföldi weboldalról rendel.
A GKID-Mastercard ez utóbbi tétel kapcsán május elején közölte, hogy az egyik legnépszerűbb, legfelkapottabb kínai webshopból, a szintén fordítóprogrammal "magyarított" Temuról rendelők 32%-a gondolta úgy, hogy a Temu nem külföldi webáruház.