Megnyílt a fejlesztők előtt a Threads API-ja
A Meta végre útnak indította a Threads régóta várt API-ját, amire elkezdhetnek külső alkalmazásokat is építeni a fejlesztők.
Április végén Mark Zuckerberg a Meta első negyedéves eredményközlésekor osztotta meg, hogy a „Twitter/X-riválisnak szánt” Threads stabil ütemben növekszik, több mint 150 millió havi aktív felhasználója van, ami 20 millióval több, mint februárban volt. Most újabb mérföldkőhöz ért a közösségi hálózat: sikerül tartani a június végére ígért vállalást, miszerint a fejlesztők számára hozzáférhetővé válik a Threads API-ja, mely egyedi integrációk beépítésére, valamint harmadik féltől származó alkalmazások készítésére ad lehetőséget.
Az alkalmazásprogramozási interfész csatornájának megnyitásával a felhasználók bejegyzéseket tehetnek közzé az API-n keresztül, lekérhetik saját tartalmaikat, és használhatják a már meglévő kezelési beállításokat, mint a válaszok elrejtését, vagy az egyes válaszokra való reagálást.
A Meta elmondása szerint az API-n keresztül le lehet kérni olyan fontos metrikákat is, mint a Threads-bejegyzések megtekintései, az érkezett kedvelések, válaszok, ismételt közzétételek és idézések számát. A cég a dokumentációk mellett egy nyílt forráskódú Threads API mintaalkalmazást is megosztott a GitHubon iránymutatásként a fejlesztők számára.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Meta eddig olyan partnerekkel tesztelte az API-t, mint a Grabyo, a Hootsuite, a Social News Desk, a Sprinklr, a Sprout Social és Techmeme szolgáltatások. A tesztintegrációk lehetővé tették a weboldalak számára, hogy a Threads-bejegyzéseket betáplálják a közösségimédia-, vagy ügyfélkezelési platformjaikba.
A Threads az év első felében jelentős eredményeket ért el az ActivityPub decentralizációs protokoll integrálásában, ami többek közt a Mastodon alapját is adja. Márciusban a cég lehetővé tette az amerikai felhasználók számára, hogy összekapcsolják fiókjukat a Fediverse szolgáltatással, így nő az átjárhatóság a platformok közt, és a bejegyzéseik más szervereken is megjelennek.
A Threads abból a szempontból egyedinek számít a Meta szolgáltatásai közt, hogy nem tartalmaz reklámokat, így a cég egyelőre közvetlenül nem szerez bevételt a platformon keresztül, de a jövőben ez megváltozhat, miután Zuckerberg szerint „kellően nagyra" sikerül duzzasztani a felhasználói bázist, aminek az API kinyitása is újabb löketet adhat.