Szerző: Koi Tamás

2024. június 18. 09:29

Perlik az Adobe-t, amiért csapdába csalta előfizetőit

Beperelte az Egyesült Államok az Adobe-t és annak két vezető tisztségviselőjét, amiért a cég havi előfizetéses modellje a beadvány szerint törvénysértő módon hátráltatta az előfizetőket abban, hogy felmondják a szolgáltatási szerződést.

Újabb nagyhal akadhat Lina Khan, az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, azaz FTC) big tech cégekkel szemben a legkevésbé sem elnéző elnökének horgára: az Egyesült Államok igazságügyminisztériuma (Department of Justice - DOJ) a szervezet előterjesztésére tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt hétfőn beperelte az Adobe-t és annak két vezető tisztségviselőjét.

A beadvány szerint az Adobe több ponton is súlyosan sértette a fogyasztók jogait illetve érdekeit a havi előfizetéses csomagjainak kialakítása, a lényeges  feltételek feltüntetése és az előfizetés megszüntetésének folyamata során.

adobe_hq

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég

Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Az igazságügyminisztérium így egyebek mellett konkrétan azzal vádolja az Adobe-t, hogy az előfizetőket lényegében "becsalta" a legnagyobb értékű havi előfizetéses díjcsomagjába, ám a szolgáltatás idő előtti felmondására során fizetendő kötbérre vonatkozó információk csak az apró betűs, gyakran hyperlinkek mögé rejtett mondatokból derültek ki.

A kötbér mértéke egyébként a határozott idejű szerződésből fennmaradó időszak havi díjának 50%-a, azaz adott esetben elérheti a több száz dollárt is - állítja a DOJ.

Nincs menekvés


Az Adobe előfizetéses konstrukcióiból ráadásul nem csak ezért nehéz szabadulni. A cég a beadvány szerint mindent megtett, illetve megtesz annak érdekében, hogy az előfizetők idő előtt feladják a szándékukat, mivel a szerződésbontáshoz egy hosszú és felesleges kattintgatásokkal teletűzdelt, több weboldalon átnyúló folyamat vezet.

Az sem tud simábban szabadulni az Adobe előfizetésétől, aki a telefonos ügyfélszolgálaton vagy chaten kér ehhez segítséget, a DOJ-hoz és az FTC-hez érkező panaszok szerint ugyanis a személyes ügyintézés során az ügyfélszolgálati munkatársak lassúsága és "ellenállása" hátráltatja a folyamatot.

A bírósági eljárásra reagálva az Adobe közölte, az előfizetéses modellek a szolgáltatások igénybe vételének kényelmes és ezáltal kedvelt módjai, a vállalat egyszersmind tagadta a DOJ beadványában szereplő vádakat és közölte, a bíróság előtt meg fogja védeni álláspontját.

Az ügyben az alperesek között két Adobe-felsővezető is szerepel, David Wadhawni, a digitális média üzletág elnöke és Maninder Sawhney, a digitális termékértékesítésért felelős alelnök - a DOJ szerint ők ketten tevékenyen részt vettek a tisztességtelen feltételek kialakításában, illetve azok bevezetése, engedélyezése közvetlen az ő felelősségi körükbe tartozott, illetve tartozik.

a címlapról