Egyre kevesebbet nyomtatnak az emberek, és ez nem jó hír a HP-nak
A nyomtatott oldalak mennyisége ötödével csökkent a koronavírus-járvány óta, ami a hardvereladásokat is érinti.
Egyre kevesebb oldalt nyomtatnak papírra otthon és az irodákban, ami kihívás elé állítja a HP-t és versenytársait. A HP-vezér Enrique Lores egy múlt heti konferencián beszélt arról, hogy a nyomtatott oldalak száma ötödével csökkent a pandémia előtti időszakhoz képest, ami részben a hibrid és remote munkavégzés eredménye. Az ipari vevőkört az elmúlt két-három évben a tőkebefektetések csökkenése is érintette, de ebben a szegmensben már érezhetők a fellendülés jelei, mivel egyre több címkét és csomagolást nyomtatnak.
A HP tapasztalata egybecseng az IDC kutatócég korábbi felmérésével, mely szerint 2020-ban körülbelül 450 milliárd oldallal kevesebb nyomtattak az otthonokban és az irodákban világszerte, mint a járvány előtti évben, ami 19 százalékos zuhanásnak felel meg. Illona Stankeova, az IDC Europe képalkotó eszközökért felelős kutatási igazgató szerint az otthon nyomtatott oldalak mennyisége nem ellensúlyozza az irodákban tapasztalható hanyatlást, mivel a szervezetek és a kormányok továbbra is papírmentes kezdeményezéseket és digitális átalakítási programokat folytatnak. A becslések alapján 2025-ben a világ lakossága 2,3 billió oldalt nyomtat majd.
A HP a nyomtatási kellékekből származó bevételt próbálta maximalizálni az utóbbi időben, és több ügyfelét próbálja az előfizetéses modell felé terelni. A vállalat nyomtatóhardver-bevételei zsinórban már kilenc negyedéve mutatnak csökkenő tendenciát, és ez hatással van a kellékértékesítésekre is, amelyek négy egymást követő negyedévben csökkentek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A becslések szerint a nyomtatóhardver-eladások továbbra is esni fognak, erre rátesz, hogy az ügyfelek hosszabb ideig használják a készülékeiket, a nyomtatók élettartama kitolódik. Előfizetések terén nem panaszkodhat a vállalat, mára több mint 13 millió előfizetője van, ami a portfólió szélesítésével folyamatos nő.
Nyílt titok, hogy a nyomtatók értékesítése rendszerint veszteséges, a cég bevétele főleg a használat során cserélt tintapatronok eladásából származik, így az előfizetéses modellre való átállás újabb kísérlet a profitforrások maximalizálására, és arra, hogy a HP saját ökoszisztémájába zárja az ügyfeleket.
2023-ban a HP több mint 3 milliárd dollár nyereségre tett szert nyomtató üzletágából, amiben nagy szerepet játszott a már meglévő patron-előfizetési szolgáltatás (Instant Ink), ami a cég pénzügyi igazgatója szerint 20 százalékkal növelheti egy-egy ügyfél értékét. Veszteségesnek tekinthető ugyanis a felhasználó, aki egyszerűen csak nem nyomtat eleget, az ügyfelekre leginkább befektetésként tekint a HP.
A gyártó a kellékanyagok, például a tinta és a papír magas haszonkulcsára támaszkodik a különbség pótlására, de pontos statisztikák nem elérhetők arra vonatkozóan, hogy a HP mennyi pénzt veszít nyomtatónként, vagy mennyit termel kazettánként. A HP Dynamic Security funkciója lényegében az előfizetéses modell alapjait rakta le azzal, hogy nem fogadja el a külsős tintapatronokat.