:

Szerző: HIRDETÉS

2024. május 31. 18:00

AWS Generatív AI: apró tanmesék az ötletes felhasználásra

Az AWS AI, ML és generatív AI megoldásaival gyorsan és biztonságosan tehetők hatékonyabbá a belső vállalati folyamatok, az elburjánzó céges dokumentáció megregulázásától, az új kollégák onboardingján át egészen a repetitív fejlesztői feladatok kigyomlálásáig.

A generatív AI technológiákra építő szolgáltatások lassan, de biztosan a mindennapjaink részévé válnak. Ezek leglátványosabb példáját jó eséllyel a „mindentudó” chatbotok jelentik, amelyek a házi feladattól a főzési tippeken át, a munkahelyi kérdésekig számos területen segítik felhasználóikat. Utóbbi esetben, azaz a munkahelyen ugyanakkor fontos, hogy a potenciálisan érzékeny információkat a dolgozók ne a céggel semmilyen kapcsolatban nem álló, külső feleknek szolgáltassák ki, hanem a generatív AI megoldás teljes egészében az adott vállalat kontrollja alatt maradjon – ahogy vele megosztott adatok is.

Ehhez az Amazon az AWS portfólióban minden építőkockát biztosít a vállalati ügyfeleknek, akik számos felhasználási területen tudják kamatoztatni a generatív AI jelentette előnyöket. A vállalatnál egy helyen érhető el a szolgáltatáshoz szükséges minden erőforrás, online tárhely, biztonsági megoldás – és persze maguk a generatív AI eszközök is, mint az Amazon Bedrock, az  Amazon Q Business, vagy a korábban CodeWhispererként ismert Amazon Q Developer.

A nagyok már aktívan használják

A EU-s nagyvállalatoknak már több mint 30 százaléka aktív használója a különböző generatív AI szolgáltatásoknak, az AWS-re hasonló megoldásai pedig már olyan piaci szereplőknél is bizonyítottak, mint az Adobe, amelynél a népszerű Photoshopban elérhető Generative Fill funkcionalitás hátterét biztosítják. A megoldással az egyes képekhez egyszerű szöveges parancsok, promptok segítségével adhatók hozzá új, az adott környezetbe illeszkedő objektumok – vagy épp távolíthatók el a kép nem kívánt részei úgy, hogy azok helyére a szolgáltatás a kép tartalmának megfelelő hátteret generál.

genai01

Az Amazon szolgáltatásaival az ügyfelek ugyanazt a megoldást, infrastruktúrát vehetik igénybe, amelyre többek között az Adobe is épít – persze a tényleges felhasználásnak megfelelően skálázott árazás mellett.

Minden céges dokumentumot fejben tart

A generatív AI potenciális felhasználási területei sokfélék – az egyik legnépszerűbb, a kiterjedt céges dokumentáció betanítása, amely alapján aztán a vállalati AI asszisztensek számos területen tudják segíteni a dolgozók mindennapjait. Ez különösen igaz az olyan cégeknél, amelyeknél az évek során rendkívül nagy mennyiségű dokumentáció tud felhalmozódni, amelyet ráadásul sok esetben különböző felületekről kell az egyes kollégáknak összevadászni – ami értelemszerűen számos belső folyamat hatékonyságát erősen vissza tudja fogni.

Ezzel a problémával szembesült a Deriv, a világ egyik legnagyobb online brókercége is: a 21 országban, több mint 1400 alkalmazottat foglalkoztató cég az elmúlt 25 évben óriási mennyiségű, belső használatra szánt tartalmat halmozott fel. Mindezt ráadásul számos különböző platformon, a Google Drive-tól, a GitHubon és belső Wiki felületeken át, egészen Slack threadekig. 

genai04

A nehezen átlátható, szerteágazó dokumentáció problémájára az AWS, illetve az Amazon Q lett a megoldás. Az alkalmazást a fenti adatforrásokba becsatornázva a dolgozók egyszerű párbeszéd keretében gyűjthetik be a releváns információkat az Amazon Q-tól – amely mára a Deriv számos részlegének szerves részévé vált, a tartalomgyártástól az ügyféltámogatáson és marketingen át a toborzási feladatokig. A cégnél a Q-nak hála az új alkalmazottak onboarding ideje 45 százalékkal csökkent, a recruitment feladatok pedig általánosságban 50 százalékkal lettek gyorsabbak. De a cég olyan területeken is beveti az asszisztenst, mint a marketinganyagok, például technikai blogposztok generálása.

A legérzékenyebb adatok is biztonságban vannak

A fenti képességek az egészségügyben is remekül hasznosíthatók: a Philips az AWS megoldásának természetesnyelv-feldolgozási képességeire támaszkodva fejleszt AI alapú diagnosztikai rendszereket. A nyelvfeldolgozási képességeknek hála a vállalat a páciensek szöveges egészségügyi jelentéseit (természetesen az érintettek hozzájárulásával) megfelelően strukturált formában tudja visszacsatornázni, saját diagnosztikai modelljeinek továbbfejlesztéséhez.

Bár az adatbiztonság céges környezetben is fontos tényező, az egészségügyi adatok esetében ez hatványozottan igaz. Az AWS éppen ezért lehetőséget biztost az ügyfelek igényei szerinti adatsilók létrehozására, amelyekben akár az Amazon Q betanításához, akár egyéb folyamatokhoz tárolt adatokhoz kizárólag az adott szervezet, illetve az általa kijelölt felek férhetnek hozzá.

Az Amazon megoldásával ráadásul akár egy adott cégen belül is lehetőség van különböző jogosultsági szintek kijelölésére, azaz az egyes dolgozóknak a Q csak olyan információkat ad át, amelyekre az adott munkakörben jogosultak.

Búcsú a favágástól

A generatív AI persze nem csak a hagyományos, szöveges dokumentációk feldolgozásában tud besegíteni: a korábban CodeWhispererként ismert Amazon Q Developer kifejezetten a fejlesztőknek segít kódjavaslatokkal, az adott fejlesztői környezetben található kód, illetve az ahhoz csatolt szöveges kommentek alapján. A megoldást többek között az Accenture is sikerrel használja, értékes időt spórolva meg a fejlesztőknek, akiknek az Amazon Q Developer valós idejű javaslatainak hála nem kell folyamatosan kontextust váltaniuk az IDE, illetve a dokumentációk között.

genai02

A több milliárd sor kódon betanított szolgáltatás egyébként 15 különböző programozási nyelvnél vethető be, segítségével pedig a fejlesztőcsapat értékes időt spórolhat meg olyan feladatokon, mint a gyakran ismétlődő, „boilerplate” kódok létrehozása – és persze az újonnan érkező kollégáknak is nagyban meggyorsítja a kódbázissal való ismerkedést.

Tudj meg többet a Devertix rendezvényén!

Az AWS generatív AI megoldásai tehát számos területen gördülékenyebbé tehetik a vállalati működést, a leterhelt dolgozóknál számottevő erőforrásokat szabadíthatnak fel, ezáltal látványosan növelve a hatékonyságot. A technológia iránt érdeklődők hamarosan részeletesen is hallhatnak az AWS generatív AI megoldásairól, Devertix GenAI Business Talk rendezvényén. A 2024. június 20-án tartott eseményen a Devertix, az AWS Advanced Tier Level partnere, és az AWS szakértői számolnak be tapasztalataikról, illetve demonstrálják az Amazon AI megoldásainak képességeit. A rendezvényen a részvétel a helyek korlátozott száma miatt regisztrációhoz kötött – érdemes minél előbb jelentkezni!

[A Devertix megbízásából készített, fizetett anyag.]

a címlapról