Tuningolják a Vodafone személyes ügyfélszolgálatát
A különböző szolgáltatók - beleértve a távközlési cégek - személyes ügyfélszolgálati csatornáit ugyan egyre kevesebben használják, ám a bizonyíthatóság miatt sok esetben problémát szülhet, ha később az ügyfél és a szolgáltató vitába keveredik az ügyintézést érintően. Ezen javít most ígérete szerint a Vodafone Magyarország.
Ismét - immár sokadszorra - leült és megegyezett a Vodafone Magyarország és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) tartozó Média- és Hírközlési Biztos hivatala, melynek eredményeként a várakozások szerint javulhat a személyes ügyfélkiszolgálás minősége a 4iG Nyrt. többségi tulajdonában lévő szolgáltató üzleteiben.
A személyes ügyfélszolgálatokon zajló ügyfélkiszolgálás egyik leginkább sarkallatosnak tekinthető pontja, hogy mivel az ügyintéző és az ügyfél közti párbeszédről nem készül felvétel, egy utólagos, vitás esetben lehetetlen bizonyítani, hogy a folyamat során az előfizető megkapta-e a szükséges tájékoztatásokat az ügyintézőtől.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ezért az ilyen panaszos ügyeket a cégek rendszerint lesöprik az asztalról, többnyire arra hivatkozva, hogy az ügyletkötés körülményei utólag rekonstruálhatók, a vonatkozó feltételeket tartalmazó dokumentumok pedig aláírásra kerültek.
Egy ilyen elutasított panaszos azonban januárban elvitte az ügyet a Média- és Hírközlési Biztos hivatala elé, melyhez 2023 decemberétől több hasonló panasz érkezett, nem kizárólagosan, de leginkább a Vodafone Magyarország tájékoztatási gyakorlatát kifogásolva.
Az ügyből végül egy februártól áprilisig húzódó egyeztetési eljárás következett, melynek lezárásaként a Vodafone egy sor vállalást tett, így elsősorban vállalta, hogy nem minősít alapesetben megalapozatlannak a személyes ügyintézés során aláírt dokumentumokkal kapcsolatos panaszokat, illetve közérthető információkat helyez el az ügyfélszolgálati helyiségben.
Ennek része lesz három hónapon belül minden üzletben egy elektronikus eszköz, amelynek használatával az ügyfél tájékozódhat az ügyintézés folyamatáról és a lényeges tudnivalókról.