Szeptemberre kettéválik az Antenna Hungária
Szeptember 1-jétől új működési struktúra szerint alakul át az egykor állami műsorszóró és infrastruktúra-szolgáltató Antenna Hungária Zrt., melynek többségi tulajdonosa a 4iG Nyrt.
Újabb, jelentős mérföldkőhöz ért a 4iG Nyrt. tavaly szeptemberben bejelentett transzformációs programja azzal, hogy a részvényesek döntöttek az Antenna Hungária Zrt. átalakulásáról - jelentette be tegnap a tőzsdén a társaság.
A fentiek alapján a cég többségi tulajdonában lévő, műsorszó- és infrastruktúra-szolgáltatásokat egyaránt nyújtó Antenna Hungáriából leválnak, illetve külön vállalatokban működnek majd tovább a kereskedelmi, valamint infrastruktúra divíziók.
Az AH Média Kereskedelmi Zrt. szeptember 1-től a kereskedelmi tevékenységet látja majd el, míg az AH Infrastruktúra Szolgáltató Zrt. lesz az infrastruktúra-társaság, mely a nemzetközi piacokon elterjedt modell alapján a független vagy éppen a nagy távközlési mammutok érdekkörébe tartozó toronycégekhez hasonló tevékenységet folytat majd. Az Antenna Hungária Zrt. a továbbiakban a két vállalat holdingcégeként működik majd.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A 4iG tavaly augusztusban jelentette be, hogy elindítja azt a transzformációs programot, melynek alapja az a nemzetközi telekommunikációs piacokon alkalmazott strukturális szeparáció, amely a tőkebevonás érdekében az üzleti-kereskedelmi tevékenység és az infrastruktúra szétválasztását, önálló cégekbe szervezését jelenti.
Az akkori kommunikáció szerint a kiszervezés nem csak a cég mobilos infrastruktúráját érinti, hanem a vezetékes távközlési hálózatot is, mellyel az előbbivel ellentétben eddig relatíve kevesen foglalkoztak Európában. Összességében a folyamat lezárásával a 4iG távközlési érdekeltségeinek (Digi Kft, Invitech, Antenna Hungária, Vodafone Magyarország) kereskedelmi tevékenysége egy nagy márka, a One alá kerül majd.
A tavalyi közlemény alapján a jelenleg zajló strukturális szeparáció a menedzsment előzetes becslése szerint 400 milliárd forintot meghaladó cégérték-növekedést eredményezhet.