Bezárja a Meta a céges Facebookot
A Meta megváltozott prioritásai és az AI térnyerésének áldozatául esett a közösségi óriás munkahelyi kommunikációt célzó szolgáltatása, a Workplace, ami nem tudott magának szelet hasítani a Slack és a Teams vitorlájából.
A Facebooknak egykor komoly terve volt, hogy a vállalati kommunikációt és produktivitást elősegítő szolgáltatással legyen jelen a munkahelyi környezetekben, ebből a célból indította útnak 2016-ban a Workplace-t. A már Metaként működő anyacég nemrég arról tájékoztatta a munkatársakat és ügyfeleket, majd később hivatalosan is megerősítette, hogy 2026-ban megszünteti a „munkahelyi Facebookként” is aposztrofált szolgáltatást, amit fokozatosan fog kivezetni a következő két évben.
Az ügyfeleknek írt levélben a vállalat a Zoom által 2023-ban felvásárolt Workvivo üzleti kommunikációs platformot ajánlotta migrációra alkalmas alternatívaként. Arról még nincsenek információk, hogy hány munkatárs elbocsátása követi a lépést. A Meta szóvivője szerint a Workplace bezárásanak oka, hogy több erőforrást terveznek az AI és a metaverzum fejlesztések felé terelni, ami „alapvetően átalakítja a vállalat munkamódszereit”.
Az ügyfeleknek két évig lesz lehetőségük áttérni a Zoom Workvivo termék használatára: 2025. augusztus 31-ig továbbra is a megszokott módon használhatják a szolgáltatást, majd 2025. szeptember 1-től 2026. május 31-ig a Workplace ingyenes lesz, de csak a meglévő adatok elérésére és letöltésére lesz használható, ezt követően a hozzáférés megszűnik.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az előfizetéses szolgáltatás bevezetésekor a Meta a Slacknél olcsóbb árazással próbálta vonzóvá tenni ajánlatát, amit a non-profitok és oktatási intézmények számára ingyen kínált. A Workplace stratégiai előnyeként definiálták, hogy úgy néz ki és úgy működik, mint a Facebook, így nem kell betanítani a dolgozókat a használatára.
Bármennyi további csapat és projekt részére létrehozhatóak aloldalak (csoportok) a céges Workplace-en belül, amivel szegmentálható a tartalom. A céges munkatársak SSO-val jelentkeznek be a felületre, többek közt így védi a Facebook a csoportokat a külsősök csatlakozásától, de a biztonságra és az adatvédelemre is kiemelten odafigyel a havidíjért cserébe.
Amiért pedig a cégeknek érdemes volt fizetniük, az a teljes kontroll. Az IT csapatok külön eszközöket kapnak a felületek karbantartásához, és az adminisztrátorok személyes támogatásban részesülnek a Facebooktól vagy a Workplace Partner Programban résztvevő, minősítéssel rendelkező cégektől
A termék majdnem tízéves pályafutása alatt láthatóan nem tudott kellően érvényesülni és jelentős bevételi forrássá válni a konkurens szolgáltatásokkal, így a Slackkel és később a Microsoft Teamsszel szemben. Az erős lendületű kezdeti növekedés a koronavírus-járvány után jelentősen megcsappant, a Workplace összesen 7 millió fizető előfizetővel rendelkezett 2021 májusában, miután 2019-ben egy év alatt sikerült átlépnie a két-, majd hárommiliós mérföldköveket. A videós eszközöket is kínáló Workplace-t globális nagyvállalatok is használták, köztük a Danone és a Starbucks.
A források szerint a Meta elsősorban stratégiai eszközként tekintett a Workplace-re a portfóliója színesítéséhez, amivel bizonyíthatta a szabályozóknak és érdekelt feleknek, hogy nem csak egy hirdetéseket eladó közösségi hálózat, hanem annál többet kínálhat a szervezetek számára.