Lassabban jön az arab tőke a Yettelbe
Nem halad minden az eredeti tervek szerint az Emirates Telecommunications Group és a cseh PPF között tavaly nyáron aláírt megállapodást illetően - a két cég partneri viszonyával az arab cég többségi tulajdont szerezhet egyebek mellett a magyar Yettelben és CETIN-ben.
Bár előtte évekig hangsúlyozta, hogy a norvég Telenortól megvásárolt magyar és más régiós telekommunikációs érdekeltségei nem eladók, tavaly augusztus végén a cseh PPF Csoport kisebb meglepetésre mégis bejelentette, hogy stratégiai megállapodást kötött az közel-keleti térség egyik legnagyobb telekommunikációs multijával, az Emirates Telecommunications Group-pal, vagyis az Etisalat-tal (újabb márkanevén e&).
Ez a megállapodás tulajdonszerzéssel is jár, így annak részeként az e& összesen 2,15 milliárd eurót fizet a PPF Telecom Group érintett bolgár, szerb és magyar piacon működő érdekeltségeiben képviselt 50%-os tulajdonrészéért plusz 1 db részvényért, ezen felül az ügylet lezárását követő három évben összesen legfeljebb 350 millió eurós bónusz kifizetése lehet esedékes, ha bizonyos üzleti célkitűzések teljesülnek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A felek eredetileg a helyi hatóságok jóváhagyását követően a 2024-es év első negyedévének vége előtt zárták volna a vegyesvállalat létrehozását eredményező tranzakciót, ez azonban tisztázatlan okokból a mai napig nem történt meg. Amint azt korábban megírtuk, a magyar versenyhatóság, a Gazdasági Versenyhivatal fúziós vizsgálat nélkül áment mondott a tranzakcióra tavaly decemberben, a bolgár társhatóság pedig február végén mondott igent rá.
A PPF hosszú csendet követően a befektetői csoport tegnap kiadott 2023-as üzleti jelentésében tér ki az abu-dzabi székhelyű távközlési multival kötött megállapodásra, melyben már csak annyit ír, hogy a tranzakció várhatóan valamikor 2024-ben zárulhat.
Az ügylettel érintett operátorok ma egyébként összesen mintegy tízmillió ügyfelet szolgálnak ki, ebből a legnagyobb ügyfélbázis a Yettel Magyarországé (3,7 millió előfizető), melyet a Yettel Bulgária követ (3,2 millió előfizető) a sort pedig a Yettel Szerbia zárja (3 millió előfizetővel).
A PPF üzleti jelentése egyben kiemeli, hogy a Yettel leányvállalatok mind árbevételüket mind pedig profitjukat növelni tudták 2023-ban - ezzel megerősítve a magyar divízió vezérigazgatójának, Igor Prerovskynak korábbi nyilatkozatát.