Még mindig nem fogadta el az Apple a frissített Spotify appot
Továbbra sem hagyta jóvá az Apple a Spotify európai piacra szánt alkalmazásfrissítését, amely már konkrét előfizetési árakat is feltüntet a Spotify webhelyére mutató linkek mellett. Mint kiderült, a Spotify egyelőre még nem fogadta el az Apple új feltételrendszerét.
Már több hete, hogy a Spotify jóváhagyásra küldte iOS-es mobilalkalmazásának új verzióját, ami már tartalmazza az európai felhasználók számára az előfizetési árakat, és a Spotify weboldalára vezető linkeket. A streamingszolgáltatás viszont elégedetlenségének adott hangot, miután az Apple még mindig nem engedte át az új verziót, amin már március óta megy a civakodás.
A svéd streamingszolgáltató akkor az Európai Bizottsághoz fordult, és e-mailben jelezte, hogy az Apple nem hagyja jóvá alkalmazásuk frissítését, és nem is reagál a kérelmekre. Az európai unió digitális piacot szabályozó törvénye, a DMA értelmében az Apple-nek engedélyeznie kell a zenei streaming alkalmazások számára, hogy külső fizetési rendszereket használhassanak. Amellett, hogy az Apple a DMA-ban foglaltak értelmében március 7-től nem számíthat fel többé jutalékot az alkalmazásokon keresztül történő vásárlások után, a jogszabály az előtt is megnyitja az utat, hogy a Spotify konkrét árakat tüntessen fel az alkalmazásában.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A cupertinói cég hivatalos válasza szerint a streamingszolgáltatás nem felel meg azoknak a követelményeknek és szabályoknak, amelyek lehetővé teszik a külső webhelyekre mutató hivatkozások elhelyezését. Az Apple ugyanis létrehozott egy zenei streaming szolgáltatásokra vonatkozó jogosultságot (Music Streaming Services Entitlement) az Európai Gazdasági Térség szereplői számára, ami szükséges ahhoz, hogy külső hivatkozásokat, gombokat helyezzessenek el a külső webhelyekre irányításhoz fizetések során. A funkciók hozzáadásához a fejlesztőknek el kell fogadniuk a feltételeket, a Spotify eddig ezt nem tette meg a cég szerint - igaz, amikor a Spotify március 5-én bejelentette a frissítési kérelmét, az Apple új jogosultságrendszere még nem is létezett.
A csavar a dologban, hogy a jogosultsággal a zenei alkalmazások fejlesztőinek bele kell egyezniük abba, hogy 27%-os jutalékot fizetnek az Apple-nek ezen alternatív eljárással végrehajtott vásárlások után, ami ugyan valamivel alacsonyabb, mint az App Store közvetlen fizetésénél szokásos 30%-os díj, de mégis csak "Apple-adó", és a Spotify számára, aki eddig egyáltalán nem fizetett, nem lehet túl szimpatikus feltétel. Tehát ha a Spotify vagy bármelyik másik zenei streamingszolgáltatás elhelyez egy linket az alkalmazásában, amire a felhasználó rákattint és előfizet, 27 százalékos jutalékkal tartozik az Apple-nek.
A Spotify 8.9.33-as verziójának jóváhagyását ehhez köti a cég, és arra kéri a szolgáltatást, hogy ismét küldje be a frissített appot a feltételek elfogadásával.