Nem árulja el a Netflix, hány előfizetője van
2025-től legfeljebb csak megtippelni lehet majd, hány előfizetője van a világ legnagyobb online előfizetéses videostreaming-szolgáltatásának, a Netflixnek. A cég a változást azzal indokolja, hogy a siker mérőfoka sokkal inkább az árbevételben és a nyereségességben rejlik.
Komoly meglepetéssel szolgált a Netflix a tegnap közzétett első negyedéves üzleti jelenétével, ám ezúttal nem a számok voltak meglepők vagy éppen a várakozásokhoz képest jelentősen jobbak vagy rosszabbak.
A vállalat ezzel szemben közölte, hogy a jövő év elejétől kezdve nem teszi közre minden negyedévben az előfizetői bázisának a méretét, melyet korábban a streamingszolgáltató sikerességének egyik fontos metrikájaként kezelt az elemzői szakma és a sajtó egyaránt.
Mindezt úgy, hogy a Netflix egyébként az első negyedévben az előzetes elemzői várakozásokhoz képest közel kétszer annyi, 9,3 millió új előfizetőt szerzett, ezzel globálisan immár nagyjából 270 millióan fizetnek a szolgáltatásért. A vállalat szerint az új ügyfelek jelentős része az olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetői csomagra fizet elő, melynek sikere jól látszik azokon a piacokon, ahol újonnan kerül be a portfólióba.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A vállalatvezetés szerint az ügyfélszámmal kapcsolatos folyamatos tájékoztatás megszüntetéséről azért született döntés, mert az árbevételi és eredményességi mutatók jobban tükrözik a vállalat teljesítményét a piac és az elemzők számára. Ezzel együtt a cég a továbbiakban is közzétesz majd előfizetőszám-adatokat, de csak a nagyobb mérföldkövek elérése során - közölte tegnap a menedzsment.
A technológiai iparban egyáltalán nem példa nélküli a hasonló döntés, melyet általában a növekedési görbe ellaposodása szokott indokolni. Így döntött arról korábban az Apple, hogy nem közli az eladott iPhone-ok darabszámát negyedéves szinten, vagy éppen a Meta arról, hogy nem teszi közzé periodikusan a Facebook- vagy Instagram-felhasználók számát.
A Netflix egyébként a globális streamingszolgáltatók közül kifejezetten jól teljesített az utóbbi negyedévekben, így az idei első negyedévben is. A vállalat árbevétele elérte a 9,4 milliárd dollárt az első háromhónapos időszakban, amihez 2,6 milliárd dollárnyi működési profit társult - előbbi 14,8, utóbbi 54%-os növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest.