Visszavette trónját a Samsung a fellendülő mobilpiacon
A globális mobilpiac szállítási számai már a harmadik egymást követő negyedéve mutatnak növekedő tendenciát, ami egyre magabiztosabban enged következtetni a fellendülésre. Mindeközben az Apple eladásai estek vissza leginkább éves szinten.
Az International Data Corporation (IDC) piackutató cég legfrissebb jelentése szerint mintegy 10 százalékkal esett vissza a szállított iPhone-ok száma globálisan, miután a kínai Xiaomi kétszámjegyű növekedést produkált. Az Apple egészen pontosan 50,1 millió darab almás mobilt szállított le 2024 első negyedévében, ami 9,6 százalékos csökkenés az egy évvel korábban jelentett 55,4 millióhoz képest. Az öt vezető mobilgyártó közül az Apple eladásai estek vissza a legnagyobb mértékben éves viszonylatban.
A Samsung 60,1 millió mobilt szállított, közel ugyanannyit, mint az előző éves időszakban, mégis 20,8 százalékos piaci részesedéssel sikerült visszaszereznie az első helyet a gyengébb eredményt produkáló Apple-től. A dél-koreai cég piaci részesedése még 22,5 százalék volt 2023 első negyedévében. Az Apple részesedése 2024 első negyedévére 17,3%-ra csökkent az egy évvel korábbi 20,7%-hoz képest.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az elemző cég arra számít, hogy a két legnagyobb mobilgyártó továbbra is tartani fogja vezető helyét a lista első két helyén, ugyanakkor számottevően erősödik közben a kínai szereplők, így a Huawei, a Xiaomi, a Transsion, az OPPO/OnePlus és a vivo helyzete, ami jelentős piaci részesedést vonhat el. A Xiaomi szállításai 33,8 százalékkal 40,8 millióra nőttek az első negyedévben, míg a sencsi székhelyű, többek közt a Tecno, Itel és Infinix márkákat birtokló Transsion eladásai 84,9%-os ugrással 28,5 millió darabra ugrottak, amivel csendben a világ ötödik legnagyobb okostelefon-gyártójává vált.
Piaci részesedést tekintve a a Xiaomi (14,1%), a Transsion (9,9%) és az OPPO (8,7%) a harmadik, negyedik és ötödik helyen végzett az első negyedéves szállítások alapján, ugyan az OPPO szállításai 8,5%-kal 25,2 millióra csökkentek. A Xiaomi ezzel meglehetősen erős visszatérést produkál az elmúlt két évben látott nagy visszaesések után, miközben a Transsion stabilan növekszik az aggreszívabb nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően. A Huawei és a Honor viszont nem került fel az első ötbe, ugyan a negyedév első hat hetében a legjobban teljesítő márkák voltak.
Az első negyedévben az összes okostelefon-szállítás 7,8%-kal, 289,4 millió darabra nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami a cég szerint erős indikátora annak, hogy a mobilpiacnak a makrogazdasági kihívások ellenére sikerült ismét erőre kapnia.