:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. április 11. 12:40

A nehézségek ellenére is dől a pénz a ByteDance-hez

60 százalékkal sikerült növelnie profitját a TikTok tulajdonosának.

Ellenállónak bizonyul a gazdasági nehézségekkel szemben a többek közt TikTok tulajdonosaként ismert kínai ByteDance: a cég nyeresége mintegy 60 százalékot nőtt a 2023-as év során az előző éves időszakhoz képest, ezzel túlszárnyalva a Tencent és az Alibaba Group növekedését - jelentette a Bloomberg. A kamat-, adó-, értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti eredmény több mint 40 milliárd dollárra ugrott a 2022-es körülbelül 25 milliárd dollárról, az árbevétel is közel 120 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 80 milliárd dollárról – állítják a belsős források, bár az adatokat még nem auditálta független fél.

A kiemelkedő eredmények egy új mérföldkövet is jelentenek, mivel ez az első alkalom, amikor a ByteDance megelőzte a kínai technológiai óriás Tencent eredményeit mind bevétel, mind profit tekintetében, amit főleg annak köszönhet, hogy sikeresen kiterjesztette jelenlétét a nemzetközi e-kereskedelemben.

A TikTok tulajdonosa tavaly erősítette meg pozícióját Kína vezető internetes cégei közt a Tencent és az Alibaba mellett, miközben a másik két nagy szereplő számára kihívást jelentett a növekedés fenntartása az országot jellemző gazdasági bizonytalanság és fogyasztó óvatosság miatt. A TikTok hazai megfelelője, a Douyin ráadásul több mint egyszerű videós alkalmazás, mostanra egy nagy közösségi platformmá nőtt, ami az e-kereskedelem mellett az ételszállítás területén is versenyez.

tiktokkiemelet

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A tengerentúli piacokon bevezetett TikTok Shop szintén sikeresnek mondható, az Egyesült Államok és Délkelet-Ázsia területén elindított szolgáltatás új bevételi csatornákat nyitott meg. A TikTok idén tízszeresére kívánja növelni amerikai e-kereskedelmi üzletágát, miközben az amerikai felhasználóinak száma túllépte a 170 milliót.

Épp a jövedelmezőség miatt aggódhat a TikTok amiatt, hogy márciusban az Egyesült Államok Képviselőháza törvényjavaslatot fogadott el a TikTok betiltására, és az amerikai divízió teljes leválasztására kötelezné a kínaiakat. Igaz, a szenátusi szavazás már nem biztos, hogy ennyire simán lemegy változtatások nélkül, Maria Cantwell szenátor fél év helyett egy évet adna a kínai ByteDance-nek az átalakulásra való felkészülésre. A politikus szerint egy ilyen módosítás jelentős mértékben hozzájárulhatna ahhoz, hogy a jogszabályban foglaltakat minden érintett el tudja fogadni és fel tudjon készülni akár a céges átalakulásra, akár - extrém esetben - arra, hogy a TikTok elhagyja az Egyesült Államokat. Nem utolsósorban pedig a törvény így könnyebben kiállhatna egy esetleges jogi eljárást is, melyre szinte biztosan lehet számítani a korábbi tapasztalatok alapján.

A szenátor nem zárta ki, hogy végül az eredeti, képviselőházi nyilatkozatot fogja elfogadni a szenátus, ugyanakkor az amerikai törvényhozás ezúttal már láthatóan igyekszik betonbiztos lábakon álló jogszabályt alkotni - a politikus emlékeztetett rá, hogy korábban több, kudarcba fulladt kísérlet is született a TikTok amerikai tevékenységének kötelezően előírt leválasztására.

a címlapról